Lynx Boondocker by Chris

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Hur "nödvändigt" är det med framflyttad styrstång ?
är det en modegrej som styrhöjare var för nåt år sedan eller är det en bra grej vid viss typ av körning ? ingen kritik jag bara undrar.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det jag vill åt är att kunna få fram körpositionen och samtidigt inte behöva vinkla styrhöjaren i förhållande till styrstången. Det "ska" ge bättre kontroll vid teknisk körning. Så jag får ju se nu i vinter hur det funkar :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Någon som råkar sitta på 2st M6x60/70/80 alltså nån av ovanstående längder och gärna med sexkantskalle? Trodde det skulle finnas lite var som helst men icke. Och gå in till en specialaffär för 2st kostar betydligt mer än det smakar ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag hittade också på ebay lika säkringshållare som BRP använder original. Ska använda dessa vid inkoppling av batteriet och xenonljusen

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har inget batteri och då blir det strul med tändningen av xenonljusen. Testade ju LED förra vintern men det var inget hit :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sök på ebay efter 12v lithium så hittar du olika storlekar och modeller. Smidigt då det går att montera i vilken vinkel som helst då det inte innehåller nån syra.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Efter input från en följare på min Facebooksida och diskussioner med Andreas på ljungbergsmotor så beställdes lite variatordelar :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kanske har missat något eller så är jag helt fel ute, men vad har hänt med powersled?
Jag måste säga att jag vet faktiskt inte. Jag har redan i vintreas skickat in flera blogginlägg som skulle publiceras men dom kom aldrig upp. Då hade Johan mycket annat på gång

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har varit iväg på semester 1 vecka men några delar har iaf kommit på posten så länge jag var borta.

Xenonkitet låg i postlådan och batteriet borde ligga hos postombudet så jag borde komma igång nästa vecka med att monetar xenonkittet

Snygga retainers från Lynxtalk funkade bra då jag mekar med variatorn ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vad säger man då man får frågan från Lynx marknadsföringschef om jag vill ställa ut min skoter i deras monter på den stora skotermässan i Rovaniemi...såklart tackade jag ja :)