Det finns det säkert men jag har inte hittat nåt. Sen beror det på typ av alu legering och hur starkt bad du blandat till, temp osv. Men jag har bara kört på känn och det har funkat och så lär man ju sig vartefterFinns det inga vedertagna modeller för beräkning av sådant?
Materialtyp, massa, area?
Jag vet inte märket utan det är en polerpasta jag har liggande i garagetVackert! Har du polerat upp slutburken? Vad använde du? Meguiars all metal polysh typ?
På dom senaste bilderna på denna sida så sitter dom ju "rätt", precis som vilken annan dämpare som helst. Se den tjocka delen på float som fjädern.Vad är teorin som gör att du väljer att montera Floatarna i framvagnen "upp och ner"? Man tycker ju att Fox borde ha nån monterings som är bäst enligt dom, som dom provat ut?
Mest nyfiken, inget påpekande om att det skulle var fel eller så. =)
Sen vill jag påstå att det (så länge det är möjligt map eventuella piggybacks/externa kammare) är smartast att montera dem med luftkammaren nedåt.På dom senaste bilderna på denna sida så sitter dom ju "rätt", precis som vilken annan dämpare som helst. Se den tjocka delen på float som fjädern.
Sen rent funktionsmässigt spelar det ingen roll hur man monterar dom för det sitter en skiljekolv mellan gasen och oljan i dom. Dämpare utan skiljekolv har stor inverkan på hur dom monteras.
Nu har han ju inte dom dämparna med returjustering men på tex. Pro-RMK så var man tvungen att montera Evol-R dämparna åt det där hållet bara för att returjusteringen inte skulle hamna inåt buken längst upp vid dämparinfästningen.Vad är teorin som gör att du väljer att montera Floatarna i framvagnen "upp och ner"? Man tycker ju att Fox borde ha nån monterings som är bäst enligt dom, som dom provat ut?
Mest nyfiken, inget påpekande om att det skulle var fel eller så. =)
Jo jag ifrågasätter inte att det funkar och att det är rätt. Men jag uppfattar det som att tillverkarna monterar dämparen med kolven neråt.På dom senaste bilderna på denna sida så sitter dom ju "rätt", precis som vilken annan dämpare som helst. Se den tjocka delen på float som fjädern.
Sen rent funktionsmässigt spelar det ingen roll hur man monterar dom för det sitter en skiljekolv mellan gasen och oljan i dom. Dämpare utan skiljekolv har stor inverkan på hur dom monteras.
Ja, fotsteg borde dom lära sig att tillverka, dom som sitter på -15 verkar väl vara okej, men tidigare år har ju varit ett skämt...Alla från Lynx var och kollade in den och frågade en massa. Fotstegen var det flera som tyckte Lynx borde ha som originaltillbehör. Fick en massa tips och input från Janne Tapio som kollade in min maskin noggrannt
Janne gick igenom vad dom ändrat till årets Boondocker och vilka av dom ändringarna funkar att göra direkt "bolt on" på min...så det blir väl lite pyssel innan vintern nu då
Alla från Lynx var och kollade in den och frågade en massa. Fotstegen var det flera som tyckte Lynx borde ha som originaltillbehör. Fick en massa tips och input från Janne Tapio som kollade in min maskin noggrannt
Janne gick igenom vad dom ändrat till årets Boondocker och vilka av dom ändringarna funkar att göra direkt "bolt on" på min...så det blir väl lite pyssel innan vintern nu då