Original nödstopplina till RMK Assault?

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
asker: jag är definitivt intresserad av en klyka i bättre material, om det är sä att du fixar några.
 

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Åkte hela förra säsongen med Pro Armor, helt problemfritt än så länge.

Men Asker: Gör du klykor i stål/alu är jag intresserad, känns som vettigt om plasten går sönder!
 

ApexMtn

Medlem
23 mar 2010
6
0
1
Luleå
Är det straight forward och bara koppla in denna Pro Armor på Pro RMK'n?
Har beställt från Carlsson Quality, antar det är två kablar från denna tether som ska in på befintlig tvåstiftskontakt i skotern, men är de färgade och till vilken av befintlig "tvåstiftskontakt" ska respektive färgad tether kabel kopplas till? Antar även att denna inte har färdig kontakt såsom OFT's.

Någon av er lärda som har koll på ovan koppling?

Tack på förhand!
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Jag och mina vänner kör med polaris orginalnödstopp som vi monterat där hel/halvljusknappen sitter. Ljusknappen fick bli en vanlig 80-talsknapp på styret vilket gjorde att man kan skifta mellan hel och halvljus när man kör.
Polaris orginal nödstopp kostar ca 350kr i finland.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.480
388
83
Malå/Adak
Såg NTC, modshop.se, hade en variant som är plug'n play på Polaris nu. Var OFT-varianten tycks jag minnas.
 
J

Jona$

Annan tillverkare men samma princip, den svarta plastbiten du ser där är klykan som pratas om och den är delen som ska sitta i nödstoppen och ibland när den rycks ur så går den av rent. Har även hört om kärvande av själva enheten med att dra ihop sig när väl klykan åkt ur, men det är nog bara lite fett eller så är det löst.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.480
388
83
Malå/Adak
Jag har bara bra erfarenheter av Polaris original nödstopp. Men ska jag vara helt ärlig vet jag inte om det är ProX/IQRs variant jag haft eller den för fyrahundranågra kronor som är med i tillbehörskatalogen. R-ens går på 8-900kr om jag inte missminner mej.

Billiga skitkontakter har jag motsvarande dåliga erfarenheter av, släpper i tid och otid med tråkiga konsekvenser.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har även hört om kärvande av själva enheten med att dra ihop sig när väl klykan åkt ur, men det är nog bara lite fett eller så är det löst.
Vi har sett att det kan byggas upp is runt klykan, som gör att den inte kan dra ihop sig när klykan lossnat...