Får man fråga vart du beställde ifrån? måste också beställa dödarkit och shiftassistLite andra prylar som låg i kartongen. Dödarsnöre-kit. Variatoravdragare. Linjeringsverktyg för variatorerna. Samtliga bussningar till framvagnen samt stötdämparna och ett BDX Shift-assist kit till sekundären. [/IMG]
Tackar!Det ser verkligen bra ut
:rock:Kung maskin!
Ja nu känns det kul! Ska montera dina reedstoppar imorgonMycket kul att se.. Blir ju kanonbra
Det lär det bli med all säkerhet. Exakt när vet jag inte, har inte bestämt mig om jag ska köpa insatser eller bygga egna skinz-steg. Tänkte bygga om hela bakdelen till -09 modell i samma veva. Men nu ska motorn igång först!blir det fotstegsbyte med?
Det är beställt ifrån countrycat.com .. Rekommenderas! Har beställt därifrån två gånger nu och har haft prylarna inom 5 arbetsdagar bägge gångerna!Får man fråga vart du beställde ifrån? måste också beställa dödarkit och shiftassist
:tongue1:What the pig says....
Hehe, ja jag hoppas det i alla fall!Men vilket porrigt bygge!! Med detta resultatet nu kommer du garanterat få det att lira när det är färdigt.
+1!!
Tackar! Nja helt slut är är den inte men den glappar såpass mycket att turbinbladen på kompressorsidan nästan tar i väggarna runt om. Sen var den ju på tok för liten för mig ändå så.Ser riktigt bra ut !
Är ditt Mitsu. aggregat helt slut eller ?
Såklart, blir förhoppningsvis många korvgrillarturer i vinter! :lol:Sjukt fint :-D måste följa med nån sväng i vinter och se den live.
Men jag måste säga att det, i efterhand, var poänglöst att du köpte en "färdig" turboskoter, då du byggt ett nytt kitt, bättre :-D
Egentligen bara tidsbrist. Vill få allt att lira någorlunda innan jag lägger tid på ett intercoolerbygge. Sen tror jag inte det är livsviktigt då jag bara kommer köra på 98oktan och max 8 psi i ladd. Jag har ju eventuellt en felsökning kvar att göra också om det visar sig vara ett elfel som gjorde att den gick som skit innan jag tog isär den.Helt klart lyckat bygge! men, varför väljer du att köra utan IC?
Ja det är precis det du skriver som jag är lite rädd för. Men det får jag ta då isåfall Kommer nog vara en hel del annat att reda ut innan jag är där. Nu kan jag ju bygga en intercooler i lugn och ro parallelt med att jag kör skotern med tryckröret jag har idag. Så fort jag fått det lira någorunda så blir det i alla fall snorkel upp genom huven. Hjälper väl lite iallafall :cheesy:De blir jäkligt bra, själv förespråkar ju jag också intercooler, men de är ju aldrig för sent att hänga dit sen, kanske en liten rackare i kombination med en liten 12v fläkt från kjell&co
Märkte grym skillnad på min med och utan ic, först när man dragit nån fullgasrepa så kände man hur effekten mattades av varje gång man klev på med gasen igen, och då hade man börjat fått upp lite temp i tryckrören också.. Men som sagt det är aldrig för sent, så kör på som du har gjort, men kanske passa upp för lite för högt ladd bara