Håller fortfarande på felsöka varför den inte vill varva upp som den ska. Vid närmare titt på varvräknaren så är det inte ens 6000-6500 rpm som jag skrev tidigare. Snarare 5000-5500 rpm.
En liten snutt på hur den beter sig, utan variatorrem och med bara Y-röret:
http://www.youtube.com/watch?v=jQzwxgkGTZU
Och dagsfärska resistansvärden:
Känns lite låg på "Charge Coilsen". Men statorn är ju fan bytt så de vore ju helt otroligt om den här nya statorn från skoterdelen också har exakt samma fel?
Saker som jag gjort bara för att summera:
Ny stator från skoterdelen
Nya tändstift BR9EYA
Tändspole från en fungerande F7a
APV-servomotor från en fungerande CF8
Testat min ECU i en annan F7a - varvade ur i den.
Kollat upp min TPS med oscilloskåpet - OK
Ny nicasil
Nya kolvar, ringar, nållager
Kollat reedventiler - OK
Insugsgummin - OK
Lufttrycksslangen från ECU'n - OK.
Ohmtestat vattentempsensorn vid olika temperaturer - OK
Ohmtestat lufttempsensorn vid olika temperaturer - OK
Kollat jordpunkt och jord ut till sensorer m.m - OK
Bränsletrycket stadigt på 42 psi även under belastning.
Om någon har tips på vad jag kan göra så tar jag mer än gärna emot dem
Känner ju fan ingen som har en F7/F6/CF7/M6/M7 nu så det är svårt att jämföra värden etc mot någon annan skoter.
Får dra iväg och köpa en F7a i värsta fall och lyfta prylar från om jag inte hittar något fel snart.
TPS-signalen:
https://www.youtube.com/watch?v=Yu8HFEQ__vA
Charge Coil 1: ser lite knasig ut? (vet inte hur det ska se ut)
https://www.youtube.com/watch?v=klzwJaARQCk
Charge Coil 2: ser ok ut? (vet inte hur det ska se ut)
https://www.youtube.com/watch?v=H4kQiYzp5Ao