Sno Pro 700 EFI

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Att mäta bränsle på din maskin är Rätt nödvändigt, effektkurvan kan ju tex falla vid 8400 enbart för att den blir för fet på högre varv , vad har du för siffror på boondockern från 7800 och uppåt?
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
nä det kom av sig, vred upp en gammal knäskada så skotern blev bortprioriterad. Har knappt kört ngt, fick väl ihop 20mil kanske sen packboxbytet dock, korvgrillarturer.
Min lösning med box programmerad bara upp till 8100 och bränsletryck på 50psi funkar sisådär, blir för stora ändringar när boxen kompenserar för temperatur osv. Måste hitta en med några högre punkter.
Funderar på att leta ihop grenrör och singelpipa om jag inte hittar någon annan box
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6


det här va ju knappt hälften så kul som med dubbla pipor. växlade på typ 8300 me dubbelpipor, 7800 nu med samma variatorsetup. till singelpipans försvar så hittade jag nån amerikansk sida som menade på att 600-ljuddämparen stryper flödet lite för 700motorn, men det är nog ingen större skillnad ändå.

Sitter och letar boondockerbox för högre varv än 8100 på ebay nu :)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
pröva hur mkt mer vikt du kan lägga på innan den sjunker i varv , bara för att varven sjunker innebär det ju inte att effekten är lägre , kör du med en std mapp nu som bara är lite snålad på topp ?
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
jaså? vad skulle det ge för resultat att vikta på mer, mer last = bättre effekt ur pipan? har ingen aning

jo precis, org mapp me lite snålare topp. viktade av lite nu och körde några meter till i mörkret, nu varvar den 8000. slaskigt före som fan så kanske inte går så dåligt ändå
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Fast jag kanske ha fått det om bakfoten, vad ska en f7 varva? Du dysse kanskr ha gjort nå liknande motor förut. 12,5;1 kompf dubbla cylfotpack, 1,5grad tändkil, bmp pipa. Ångrar ja sålde y-röret jag hade på hyllan förut men va man student så va man :)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Är det en vanlig stealth pipa som du vinklat om ? Den borde varva minst 8000 om du gått ner lite på soppan, Singeln borde inte ge mer än 5 hk mindre , kan du vikta på å den ligger kvar i varv så vet du att effekten faller där, de har faktist tom blivit så på fatazz pipan att varven ökat Med tyngre vikter då motorn haft för lite motstånd för att bygga effekt effekttivt
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
jo bmp stealth. få ta och testa vikta på mer igen isånnafall! vart inte mycket tid lagt på utvärdering efter bytet, få bli mer nästa helg
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Ja herregud hur kan du ens köra turbo med dehär leksaksboxarna, du borde byta till pc5 redan innan påsk ;)
Nämen jag tingar den Myzkoo! Utan tvekan :)
 

Myzkoo

Välkänd medlem
3 sept 2012
484
6
16
Örnsköldsvik
Ja herregud hur kan du ens köra turbo med dehär leksaksboxarna, du borde byta till pc5 redan innan påsk ;)
Nämen jag tingar den Myzkoo! Utan tvekan :)

Det är just att man kan justera live direkt på boxen som gör att jag vill ha kvar den, med pc5an måste man ju in med en laptop på för att kunna ändra nått. Är lite kluven än :) går säkert att göra en lite "jämnare" kurva på pc5an, men de funkar ju på samma vis. Min bdbox har en mapsensor (transducer som bd kallar de) precis som nya pc5an. Så jag kan justera boost fuel på -4 psi / -2 psi / +3psi / +6psi / +9psi / +12psi / +15psi / +18psi. Utöver den vanliga mappen. Pratade med Mulle på M-performance för 2 veckor sen om att jag var sugen på en pc5a men de lät inte som han tyckte det skulle vara nödvändigt då jag redan hade den här boxen. Kommer inte kunna släppa den innan påsk hur som helst.
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
jaha är det en me mapsensor! Nä påsk va bara ett skämt, men hör av dig om du ska sälja den

någon som kört med team helix på F7a som har nå tips på fjäder och helix?
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Årets trådbump.... Men letade igenom tråden efter några gamla siffor och tänkte jag kan väl göra ett avslut på denna tråd.

Kan väl säga att skotern gick hårt med org F7 vikter, det var helt felviktat (för lätt) när jag nyss hade kastat på singelpipan. Dock inbillar jag mig att den gick bättre med dubbelpiporna.

Skotern blev dock såld för en månad sen, vilket tar emot lite. Fick aldrig tag på en vettig kontrollbox så tappade orken. Har kvar piporna dock. Planen var att sätta dessa på en F7 vattenracer jag köpte billigt, men den var billig av en anledning. Tokskuren...

Men någon gång i framtiden ska fanimej en F7 motor bänkas med dessa pipor hehe