Tja!
Äntligen har man fått in skotern i garaget efter att ha renoverat och isolerat det sedan förra året.
Lite sent, men förhoppningsvis lägger sig snön sent i år så man hinner!
På tal om snö har det snöat en del här under natten och dagen, börjar krypa ner mot nollan.
Hur som.
Vad är då planen?
Ja först och främst ska chassit bli helt rent, varenda skruv ska bort.
Sen ska det rätas eftersom den fick smaka på en ganska elak kant förra säsongen. Så rätning och svetsning är prio ett just nu.
Sen är det:
Ganska lång lista på kort tid, men förhoppningsvis hinner jag med lite slit.
Största problemet blir väl att vänta på delarna.
Motorn kommer det inte hända något med då den är TOTALrenoverad förra säsongen då den skar (Blev dyrt rep, 12 lök...)
Lite bilder på hur den står just precis nu.
Ska ut och börja riva den efter man har fått lite mat i maten.
130925 by Linussj, on Flickr
Andra tips osv är mer än välkommet!
Tack för mig.
Linus
Äntligen har man fått in skotern i garaget efter att ha renoverat och isolerat det sedan förra året.
Lite sent, men förhoppningsvis lägger sig snön sent i år så man hinner!
På tal om snö har det snöat en del här under natten och dagen, börjar krypa ner mot nollan.
Hur som.
Vad är då planen?
Ja först och främst ska chassit bli helt rent, varenda skruv ska bort.
Sen ska det rätas eftersom den fick smaka på en ganska elak kant förra säsongen. Så rätning och svetsning är prio ett just nu.
Sen är det:
- nya skidor (Hål i original (visslar))
- ny framvagn (tanken är summitframvagn, någon som vet bredd på den från yttersidan på spindlarna?)
- Nya bussningar överallt då dom är helt färdiga.
- Nya Slides, boggiehjul + lager i boggin. Kanske tom. ny boggie men det tvivlar jag på.
- Göra om baken, bort med org. lyset och lägga dit ett litet ledlyse (Redan hemma)
- Bukskydd.
- Bort med resten av startmotorn (Bara batteri + elhärvan kvar, motorn är borta)
- Nytt styre med handtag, gasblock då original har blivit helt vit, dödare och RER knappen. Kanske ljusomkopplarna också.
- I med förstärkning i framvagnen.
- Renovering av primären står också rätt högt på priolistan då det behövs.
- Sen förhoppningsvis en ny slutburk då nuvarande original har sett bättre dagar + för att få ner vikten ett par kg.
Tips på burk? SPI kanske? Vill inte ha en skrikburk...
- Ventkit till huv + sidokåpor.
- Nya skruvar överallt då förra ägaren/ägarna antagligen har tappat bort en skuv här och en skruv där och bytt ut dessa till nå helt andra skruvar, hatar verkligen det. Ska vara likadant på båda sidorna!
- Dyna (Typ boss hade varit riktigt fint)
- Nya fotsteg (Tanken är Skinz)
- 35W bi-xenon (Vet inte hur det fungerar utan batteri?), någon som har tips på ledlampor annars, det önskas lite mer än xenon.
- Lackera chassi + boggie svart.
- Dunkhållare på tunneln.
Ganska lång lista på kort tid, men förhoppningsvis hinner jag med lite slit.
Största problemet blir väl att vänta på delarna.
Motorn kommer det inte hända något med då den är TOTALrenoverad förra säsongen då den skar (Blev dyrt rep, 12 lök...)
Lite bilder på hur den står just precis nu.
Ska ut och börja riva den efter man har fått lite mat i maten.
Andra tips osv är mer än välkommet!
Tack för mig.
Linus