Yamaha 2015

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Vipern kom sent ifjol, levererades ut i December. Men det var väl en kombination av strul och dålig framförhållning från Yama/Arctic....
Nu började monteringen av 2015 några månader tidigare än ifjol, så dom borde vara här i rimlig tid, men nå långt före skoterns dag tror jag inte att det blir.

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
När jag beställde min fick jag frågan när jag ville ha den, svarade givetvis så fort som möjligt.
Och om inte jag är helt ute och cyklar nu så sa säljaren mellan sept-okt, men det känns tidigt som fan så jag måste nog ha solsting fortfarande
Är väl inte så mycket att få hem redan nu om man inte tänkt att köra gräsrace i några månader, måndagsexemplaren brukar stressas fram nu, nä , bättre att vänta , tidigare än mitten på december behövs väl inte...

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag tänkte skriva att "eftersom dom tillverkas hos arctic är alla måndags exemplar" men det gör jag inte :p
skämt åsido så har väl jänkarna börjat få sina korta maskiner får nån vecka sen.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Jag tänkte skriva att "eftersom dom tillverkas hos arctic är alla måndags exemplar" men det gör jag inte :p
skämt åsido så har väl jänkarna börjat få sina korta maskiner får nån vecka sen.
Jag tänkte svara "eftersom att arctic nu bygger yamaha har yamaha äntligen en skoter som nästan är något att ha", men det gör jag inte ;)

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
någon som vet hur dessa viper funkar med 190 hk turbosatsen?, funderar lite på att inskaffa det

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Jag måste säga att jag verkligen inte kom överens med de orangea inslagen på LEn så jag fick tack å lov byta tillbaka till blåvitt igen... Får väl lov att byta dämpare om det visar sig att jag gjort ett dåligt val. Men är man fåfäng så är man. Snacka om tillmötesgående handlare som ordnade detta byte utan problem (andra gången jag byter också haha)

Han trodde på leverans i slutet av november. Inte pga av Yamaha utan kanske snarast att väntan kan komma att bli lite pga den extra ljuddämparen från Altersbruk...

Skulle helst hämta den imorgon. Bara för att titta. Känna. Torrgasa lite :)

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Jag tänkte svara "eftersom att arctic nu bygger yamaha har yamaha äntligen en skoter som nästan är något att ha", men det gör jag inte ;)
Artic bygger inga yamaha skotrar, yamaha tillåter inte flåttiga fingrar.:madgrin:

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Man kanske kommer montera blåa skotrar före lunch och de övriga efter...?
BRP och Polaris verkar ju endast montera skotrar på måndagar.

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Även fast märkes tråden har fyllts av homofobiska och politiskt korrekta inlägg så tycker jag ändå att det ovanstående snacket kan hållas där, sådeså!

Tillbaka till dig nu Moviemaker, finns det inte wraps till tidigare AC M-modeller som kan passa på Viper, du verkar ju onekligen spola tillbaka bandet så att säga.
Någon svensk artist blir jag inte, men blåvita är klart snyggast!

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Du ska inte wrappar den blåvita unge man! LE:n måste ju wrappas (såklart) och även pulverlacka större delen av löstagbara delar.

Men blåvit=klar från fabrik, sånär som på ljuddämparfrågan då...

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Har norrbottningarna det dåligt ställt när det gäller ljuddämpare eller vad syftar du på?
Om så är fallet tänker jag såhär, då jag är känd för buller och bång så varför inte en 3" murpipa från avgashuset?