Polaris 2016

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Är det någon här som inte köpt en rmk eller sks via snowcheck, och var har ni fått det bästa priset?

Kom på lite sent att jag ska köpa en -16 pro eller SKS (har inte bestämt mig än). Bilden nedan är från USA, sjukt snygga skotrar!


Med vänlig hälsning
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
Personligen tycker jag det är dålig stil att ta upp och fråga efter "bästa pris" på dessa forum. För jag tycker man ska stödja sin närmaste ÅF. Iaf om de inte har gjort bort sig.

Och jag tycker de prisen man får är personligt. Tex om ett pris kommer uthär på forumet att en ÅF sålt en maskin för så mycke. Till slut kanske 10st andra kommer dit och ska ha samma pris för att just en ha fått det. Och då kanske en ÅF som måste va lite dyrare blir tvungen att få stänga.

Så tänkt på vad ni släpper ut för info tkr då jag.
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Personligen tycker jag det är dålig stil att ta upp och fråga efter "bästa pris" på dessa forum. För jag tycker man ska stödja sin närmaste ÅF. Iaf om de inte har gjort bort sig.

Och jag tycker de prisen man får är personligt. Tex om ett pris kommer uthär på forumet att en ÅF sålt en maskin för så mycke. Till slut kanske 10st andra kommer dit och ska ha samma pris för att just en ha fått det. Och då kanske en ÅF som måste va lite dyrare blir tvungen att få stänga.

Så tänkt på vad ni släpper ut för info tkr då jag.

Du menar att man per automatik inte kan stödja sin handlare för att man får reda på vad andra betalar för sin skoter någon annan stans? Om jag hade en handlare närmare mig som jag ville stödja hade jag gjort det ändå, men nu bor jag långt ut i skogen och har ingen "egen handlare" utan måste åka långt oavsett.

Sen tyckt jag det här med prisjämförelse är en bra sak i alla hänseenden, har du jämfört priser och butiker (och till och med handlat?) via t.ex. prisjakt.se någon gång? Kanske även jämfört försäkringsbolag. Min åsikt är att det är helt ok. Nog om det.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Tycker det är mer löjligt att låtsas vara hemlig med sitt pris.

Jag fick åka 16 mil extra men tjäna 13 tusen på dom 16 milen, det är inte rimligt att betala så mycket extra för att stödja den lokala handlaren.

Det är dessutom en relativt stor handlare.
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Klart att man helst vill handla lokalt och stödja den lokala handlaren. Men inte till vilket pris som helst. Sen är det ju klart att i princip alla har ju olika nivåer av pris på sina grejer. Sen att man jagar efter det ställe som har bäst pris ser jag inte som något konstigt alls. Brukar ju vara så med det mesta som man köper här i livet. Skit samma.
Otroligt snygg PRO i blå kostym. Gillar den färgsättningen bäst tror jag. Likaså den blåsvarta SKS'n. Grymt snygga.
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Jag tycker att det börjar ryktas mer och mer om att 2016-maskinerna ska anlända tidigare än vanligt i år?

Är det någon mer som har samma uppfattning? Självklart att dom borta på andra sidan pölen får sina tidigare än vad vi får men det skulle vara kul att veta om det stämmer.
 

ekemeke

Aktiv medlem
9 okt 2011
64
0
6
Härnösand
Jag tycker att det börjar ryktas mer och mer om att 2016-maskinerna ska anlända tidigare än vanligt i år?

Är det någon mer som har samma uppfattning? Självklart att dom borta på andra sidan pölen får sina tidigare än vad vi får men det skulle vara kul att veta om det stämmer.
Min handlare sa att PRO Rmk ska dyka upp nu i augusti!
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Menar ni att skotrarna kommer att komma innan snowcheck jackan? För jag har inte hört ett ord från min handlare ang varken skoter eller jacka och jag beställde första dagen det gick att beställa.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.131
959
113
Stora Blåsjön
Bara för att vissa maskiner redan ligger nere i Göteborg så betyder inte det att dom levereras ut till kund redan nästa vecka... först ska dom transporteras vidare från göreborg till något uppställningslager då kan dom bli stående någon vecka. Sen ska handlarna vilja/orka ta emot maskiner, och ha kunder som är villiga att hämta ut maskin tidigt, sen vägen upp till handlarna kan gå olika fort beroende på hur det ser ut med transportnätet. Men de flesta maskinerna lär nog komma i god tid innan snön finns, i fjol kom dom väll många maskiner rätt tidigt också vill jag minnas.
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Okej då kanske ryktena stämmer då.

Spelar ju iofs ingen större roll om dom kommer redan nu eller i Oktober enligt mig. Man blir bara ännu mera sugen på vinter om den ska stå i garaget så länge innan snön kommer... =)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Vet att ett år såg jag dom stå på "lager" här i Gbg...och dom stod flera veckor på den speditionsfirman