Polaris 2016

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Menar ni att skotrarna kommer att komma innan snowcheck jackan? För jag har inte hört ett ord från min handlare ang varken skoter eller jacka och jag beställde första dagen det gick att beställa.
Fick min jacka i juni, kolla med din handlare....får se när skotern dyker upp, tydligen inte så långt bort....
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Ang att hämta ut maskin. Varför hämta ut mer än 1 dag innan första turen? Har du otur blir det ingen körning före jul. 3e året kanske man kör i november och får ett haveri...

Har för mig att Arctic-cat har garanti från 01-01 oavsett om du hämtar innan nyår eller ej.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Ang att hämta ut maskin. Varför hämta ut mer än 1 dag innan första turen? Har du otur blir det ingen körning före jul. 3e året kanske man kör i november och får ett haveri...

Har för mig att Arctic-cat har garanti från 01-01 oavsett om du hämtar innan nyår eller ej.
Anledningen jag ser att hämta ut den tidigare än man tänkt köra är för att ha tid för modiferingar om man är intresserad utav det.

Jag struntar i om man garanti slutar i oktober om 2 år eller i december.

Fast det är klart det är mindre risk att köra sönder pga att man är ute för tidigt å provar :D
 

fire02

Välkänd medlem
4 feb 2012
142
0
16
Piteå
ok, var in där idag å dom sa att early snowcheck maskinerna med 3" arna skulle droppa in till veckan
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
varit o kollat på stänklappen nu den är gode stadig påminner om Arctics hårdhet på stänklappen så den klarar nog lite backningar osv tycker den ser rejäl ut :)

 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.610
94
48
Örnsköldsvik
ÄR den likt Arctic gjord så det är omöjligt att få ett bra tag om bågen om man har röven djupt nere i snön? Alltså läppen mot bågen.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
och håller den samma kvalite så spricker den väldigt snabbt och börjar ändå hänga och slänga runt, och håller absolut inte emot nå vid backning