En SB MY -16 kommer antagligen inte vara värd 11' mer än en identisk -15, men den kommer ju definitivt ha ett högre värde och vara mer lättsåld.
Å andra sidan skulle jag bli förvånad om priset på en fabriksny -15 är hugget i sten om man traskar in till en handlare idag...speciellt om man har en bra relation till handlaren.
Som en parentes så impulsköpte jag en ny RMK 600 MY-99 på skoterns dag -99.
Minns jag rätt nu, så betalade jag 50 eller möjligen 55000 för den, ruskigt bra pris var det iaf.
I januari åkte jag och några kompisar till fjälls, precis utanför Hammarstrand kliver det upp en älg på vägen. Lyckas undvika den med bilen, men plockar den med släpet...och skotern blir stående på verkstad största delen av säsongen.
Samtidigt presenteras Edge 600, så jag bestämmer mig för att minska ner på maskinparken lite.
(På den tiden körde frun ZR440, jag körde enduro med ZR600, och Rmkn dessutom, det blev helt enkelt lite dyrt)
Bestämmer mig för att sälja min ZR och Rmkn, och köpa en Edge att använda både på enduro och lekmaskin, så jag frågar min handlare vad jag får för Rmkn i inbyte -vid det laget har jag kört knappt 40 mil.
...Tja, du kan väl få runt 30 för den.
Jag trodde att han skämtade. Men det gjorde han inte.
Jag gjorde dock affär, och bytte till en Edge -fast hos en annan handlare.
Han var skitnöjd, jag hade enbart kört Rmkn till och från släpvagn efter reparationen från älgen, så all plast var ny, och resten hade ju inte hunnit bli speciellt slitet på så få mil...45000 fick jag i byte av honom.
Hmmm, jag tappade tråden lite-sorry!