Obs jag ska faktiskt varna för Triborons tvåtaktskonsentrat man bör inte köra det i separat oljetanken. Enligt rykten så har maskiner skurit ihop pga igensatta oljemunstycken!!!!!!! Ja personligen litar inte på Triborons bor konsentrat olja för man har ingen koll på vilken grundolja och oljemängd den har.
Till mindre trimmade motorer typ motorsågar, Saab tvåtakt,båtmotor, endurohoj,et 340 ,snotric skulle jag nog tordas köra konsentratet ner till 1-2% men inte i en modern sportskoter även om man blandar i bensintanken.
Jag kör och har alltid kört seda 2009 endast drivmedelsförstärkaren i BENSINTANKEN samt en bra grundolja. Däremot drar jag ner från normalt 4% olja till 3% olja när jag kör bor i tanken och det har inte visat mer slitage. Bor inblandningen kostar ca 200kr till 1000l bränsle så de blir billigt för jag tar ju bort 1% olja. Kullager grosisten har både payback olja och triboron till humana priser. Mekonomen brukar ha Triboron också.
Jag köper dock payback spray kemical dry för den har högre % bor i sig än triborons drivmedelsförstärkare.
Fan ta Triboron om de konkar för då måste jag köpa upp hela deras och Paybacks lager hehe.