Arctic har 15% (Mer om du köper MÅNGA maskiner)
OK, Denna nivån är inte ovanlig. Då kanske folk förstår att marginalen för nya maskiner är en katastrof för småhandlare.
Personligen tror jag att fabrikerna skall skrota GA i varje land och koppla ihop affärssystemet så folk kan beställa sin nya maskin på Webben direkt ifrån fabriken. Du förskottsbetalar en del och får maximal rabatt.
Fabriken startar upp små serviceställen (tillsammans med andra) som hanterar garanti och reklamationer (kanske endast motorer och drivlina?)
Beggade maskiner säljs privat eller på KVD. De mindre handlarna kommer iaf inte kunna svara upp mot de regler som gäller för begagnade fordon idag (6 mån) om man har så små marginaler.
Visst, det blir opersonligt men, skotrar kan inte kosta upp mot 200.000 sek när ungdomarna idag inte har nåt jobb. Både nya o beg måste ner i pris och mellanhänder måste bort. Så är det bara. Ser nu att de flesta man ser i fjällen som kör "top of the line" är grabbar som är 35+ och över det, med goda avlönade jobb eller egna företag. OK, pappa kanske har hjälpt till
Ursäkta OT.
När arctic byter spindlarna till något som går att "sidehilla" lite bättre med - så skall jag byta. Någon som har åsikter om det och jämfört med Polaris PRO-RMK. Har inte fått möjlighet att testa igenom Arctic riktigt?
Sen, detta med att prata priser och rabatter på ett forum kan vara vanskligt. PM:a varandra och snacka igenom hur affären ser ut. Risken är att en massa olika troll "slänger" ur sig det ena priset som är värre än det andra. Det gagnar ingen och folk blir bara besvikna. En generell regel som jag sett genom åren är dock att man kan få någon tusenlapp billigare än Monstercash, early season och vad det heter. Lite mer om du köper till tillbehör.