Har dom fått bort tvekningarna på 800an nu?Kanske inte så mycket nyheter, men dom har fortfarande den maskinen med minst sjukdomar och problem.
Jag läste nyss på yamaha forumet och där stog följande svar från MC expressTurbon verkar inte va jättestor, ihi rhf5b. Kurvorna ja hittat så räcker den till max 210hk typ
Skickat från min E2333 via Tapatalk
Ok, vars hittar man det? Kollade arctics hemsida, men ser inte vikter, det andra spec.ser jag...eller kollar jag på fel ställe?241kg på xf 9000
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
På den svenska arctic cat hemsidan finns det en pdf.Ok, vars hittar man det? Kollade arctics hemsida, men ser inte vikter, det andra spec.ser jag...eller kollar jag på fel ställe?
Tack.
japp den har 9:1 enl denna info.Hoppas 9:1 stämmer för de hade även F1100 t och den va ju billig att chippa upp till minst 240hk. Nu med Nytro motor lär de inte bli problem med remätning heller.
Sedär! Undra det är me org sprut, borde det vara. Lättfixade hästar, andra spridare mappa om å bort me ljuddämparen kanske ba? Gissar hejviltJag läste nyss på yamaha forumet och där stog följande svar från MC express
Mcexpress USA på facebook har skrivit följande.
"Phone has been ringing,Yes, MCXpress will have upgrade kit for the SideWinder and A/C 9000. Approx 250 Hp with Stock OEM Turbo ."
Nej det har dom inte, upplever det jämt...Har dom fått bort tvekningarna på 800an nu?
Trist.Nej det har dom inte, upplever det jämt...
2015 uppger svenska Arctic Cat att XF 7000 SP HC väger 236 kg.Kollade lite på 2017 spec.men hittar inte vikt?, dom har väl blivit lättare iallafall.vad jag läst...intressant& veta om 9000 ökat i vikt med nya turbo motorn mot, nytro motorn? turbo paketet lär ju dra upp vikten lite, men hur mkt.?det får man ju iofs.ta iomed man får std.maskin med 180hk.
Ganska intressanta uppdateringar av motorn faktiskt, men det känns som dom är några år för sena bara.
Känns som både hängslen och livrem med lägre komp, IC, knacksensor och styrd tändning med tanke på hur driftsäker en överladdad 190 Nytro är med orginalkomp ingen IC (iofs. precooler) och inga andra säkerhetssystem.
----------------------------------------
Att de valt lägre kompförhållande IC,knacksensor och styrd tändning är förmodligen för att konsumenterna lätt och billigt ska kunna chippa upp dem till 240hk-300hk samma som den gamla F1100t. Och på en äkta fabriksturbo måste de ju va styrd tändning knacksensor mm.
Om de byggt en högkompad vers med liten turbo skulle de förmodligen kunna fått ännu bättre rappare register men trimpotensialen säljer bra helt enkelt så de har förberett för 300hk som tur är. Jag såg att de är en kullagrad turbo och de ser ut som den klarar över 300hk när de köps lösa till bilar. Till bilar uppges 260-320hk ur en IHI 5 serien men AC kan ju ha specialbeställt IHI 5 serie med helt annan max effekt. Vi får hålla tummarna att turbon hänger med enda upp till 300hk som f1100t och att motorn håller lika bra som F1100t eller gamla Nytro motorn.