Ny cylinder på garanti? Kör själv inte med skotrar utan garanti.Vad händer vid ett haveri i cylindern. Köpa nytt? finns väl knappast nån "omplasmafiering" eller ?
Kan man köra syra på alurester ?
Ny cylinder på garanti? Kör själv inte med skotrar utan garanti.Vad händer vid ett haveri i cylindern. Köpa nytt? finns väl knappast nån "omplasmafiering" eller ?
Kan man köra syra på alurester ?
Hoppas jag verkligen inte. Gjorde av med 31,4 l på knappa 6 mil på en dag, när jag körde en Summit T3 154" för nån vecka sen, det är 5,2 l/milen!undra om bränsleförbrukningen kommer gå upp för summitägarna då de där boostinjektorerna torde vara aktiverade en hel del i skogen då det pumpgasas mycket?
Värdet på nöjesbarometern då?Hoppas jag verkligen inte. Gjorde av med 31,4 l på knappa 6 mil på en dag, när jag körde en Summit T3 154" för nån vecka sen, det är 5,2 l/milen!
Klart det var värt det, funderar inte på det men man får väl hoppas den inte tar mera iaf. Det var ju det jag skrev.Värdet på nöjesbarometern då?
Spelar det någon roll om den tar 4,8L/mil eller 5,4L/mil??
Trots 850cc och extra injectorer så är det nog omöjligt iallafall att pressa igenom så mycket bränsle genom förbränningsrummet som Polaris vill ha till vardags, så gasa och var glad...
Så enligt vad hon sa i slutet av videon, om man ska dra pulka, så är det den vanliga raka heavy duty bågen som gäller.
Dra pulka med Summit borde ingen vilja göra. Känns som längden 154" och upp ska inte ens ha drag som går att montera.Så enligt vad hon sa i slutet av videon, om man ska dra pulka, så är det den vanliga raka heavy duty bågen som gäller.
Det är ju den längden som är bra när man skall dra pulka i fjällen... Ospårat längre sträckor då krävs det både matta och motor.Dra pulka med Summit borde ingen vilja göra. Känns som längden 154" och upp ska inte ens ha drag som går att montera.
Precis, den nya blir nog alldeles för hög då den är uppvinklad.Så enligt vad hon sa i slutet av videon, om man ska dra pulka, så är det den vanliga raka heavy duty bågen som gäller.
Vet jag inte om man är en små grabb över 30+ men tackar för det. Skulle köpa en 146" som längst om det var tal om pulka som plan b. Plan A vore en lång till mig och en skoter till frun så man kan ha kul tillsammans..... Nog om detta ser fin ut hoppas dem fått till remmarna nu med kanske det blir en BRP om något år.Drar hela familjen med en xm163 bästa djupsnötouringen jag haft, ni smågrabbar måst ju förstå att livet inte tar slut bara för att man råkar föryngla sej...
Jaha jasså. Vad kör du da ?Vet jag inte om man är en små grabb över 30+ men tackar för det. Skulle köpa en 146" som längst om det var tal om pulka som plan b. Plan A vore en lång till mig och en skoter till frun så man kan ha kul tillsammans..... Nog om detta ser fin ut hoppas dem fått till remmarna nu med kanske det blir en BRP om något år.
Mycket offtopic nu, men åker 155" och utan drag men som sagt nog om detta.Jaha jasså. Vad kör du da ?
Alla som drar pulka drar väll med den längden? Ingen av de rediga dragmaskinerna har ju kortare matta.Dra pulka med Summit borde ingen vilja göra. Känns som längden 154" och upp ska inte ens ha drag som går att montera.