Både 154" och 165" kommer på samma båt. Skulle tro att alla skotrar kommer på samma båt men att man sprider på leveransveckorna för att kunna frakta upp dom till norr samt montera ihop.
BRP kommer att vara tvugna att hyra utrymme och arbetskraft av en av de stuffingfirmor som finns i hamnområdet om man inte väljer att göra det offsite.
För alla containrar skall lastas ur så fort som möjligt gärna i hamnområdet eftersom det kostar att ha dem kvar.
Sedan skall alla maskiner registreras och sorteras beroende på hur välsorterat de kom in för att sedan kunna skickas ut till rätt handlare.
Mitt i allt detta måste de väl registreras också för om jag inte missminner mig så har jag fått regnummret först innan maskinen dyker upp.
BRP Sverige har nog garanterat ett hästjobb med att hantera alla maskiner på så kort tid som möjligt, vi får hoppas på att de är väl förberedda.
Det verkar som att vi alla kommer vara tvugna att justera kedjespänningen redan före första servicen.
G:4:an har lite längre kedja än vanligt så den sträckning som är normal i början kommer att påverka oss mer.
Tur att det är smärtfritt nu mera.
Tror serviceintervallerna är nu en gång per år eller efter 300 mil. Inkörningskontrollen är borttagen och mer ansvar är lagt på innehavaren.
Mattan och kedjan är väl något man får ta som vana att kontrollera då och då.
Som du skriver, tur det verkar smärtfritt!
I videon ovan gör man en grej av att man gjort det enkelt att byta olja och spänna kedjan. Doo ska inte ha någon kred för det utan en spark på smalbenet för att det inte gjorts tidigare
Service planen; den är jag 100a på, inget oklart där. 300 mil eller årligen.
Vad gäller kred eller inte för oljebyte kan jag bara säga att Arctic gått åt andra hållet, hur bökigt dom helst sen 2012 å fram. Doo är på rätt väg.
Såg att en(boosted_850) som vägt en fulltankad summit x 165" RTR(både olja&bensin)fått den till 550lbs.men tror det var snowest som vägt tidigare likadan maskin & fick den till 536lbs.?nån som vet vad som stämmer?kanske snowest inte hadde smock full tank?
Såg att han var inte ensam om spräckt bulkhead...är nog för tidigt å dra nå slutsatser kring det, men man börjar ju fundera om a armarna är för stabila eller bulkhead för klen.