Ski-Doo 2017

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Menar han i videon att det är problem med rem temp, eller är det mer som ett förbyggande?den är väl rätt lågt drevad från fabrik, så borde ju vara snäll mot rem... kanske plast&isoler skitet håller kvar såpass mkt.värme att det blir skadligt...borde det inte bara gå att behålla kvar alu skydet&ta bort allt annat?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Verkar som att vissa har stora problem och vissa inga problem.

Vi får se hur dom lyckats med låg höjds kalibreringen
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Drevning borde väl vara samma som höghöjds?, men nog måste det vara ändrat i primären till låg höjd...slår väl i varvstoppet annars i ett....
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Vidgren av ren nyfiken het (väldigt offtopic skidoo 2017 dock).

Vad brukar du betala per år i försäkringskostnad?
Har du haft något å göra med Trygg-hansa när det gäller skadeärenden?
Dom klagar ej på dig att du ställer av å på fordonet hela tiden?
Hur fungerar det med en sådan försäkring om fordonet skulle börja brinna eller bli stulet när den är avställd (hemma)?

Väldigt intressant. Jag är en jättenöjd Svedea kund då dom är en fröjd att ha å göra med. Men om det är så enkelt som du säger Vidgren med av å påställning så vore de ju drömmen..... Räknat på antal kördagar per år så blir försäkringen en spottstyver.

12000/365 = ~33kr/dag.
Säg man kör varje helg januari - april. 4x4x2 = 32 dagar * 33 = 1056kr.


Ja alltså jag har missat din fråga helt ser jag men:

Avställd har jag brand och stöldförsäkrat så det är inga problem. Dom har inte sagt ett pip om att jag ställer av och på den. Viktigt att man inte glömmer av att ställa på den!

Kvaddar du släpet med skotern på så får du sälja den i delar om du hade den avställd.

Tror det blev 2500:- förra året. 5000:- självrisk.

Det kommer ett brev varje gång man ställer på eller av den om förändrad premie. Jäkla slöseri med papper och porto så om ni tecknar trygg hansa så se till att dom skickar allt elektroniskt.

Kolla även så att den fortfarande är avställningsbar. Min försäkring har bara rullat på i några år.
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
617
11
18
Första års modellen är risky business. I en värld av rapid prototypes överallt i alla brancher