Ski-Doo 2017

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
hon är ju rolig sambon nu, tyckte det var en bra idé att hon får ärva min t3a medans jag inväntar 850;n . Och nu verkar det bli ännu senare leverans och hon håller stenhårt på att det är hennes t3a. Det har kommit snö nu. Jag vill åka!!!
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Jag hade fått klart att jag skulle hämta min 165:a idag men igår ringde en stackare och var tvungen att ställ in eftersom att dom inte fått in maskiner. Först var jag lovad v52. Hade jag vetat detta i mars när jag beställde så hade jag nog tänkt annorlunda. Försökte uppföra mig i telefonen eftersom att det inte är återförförsäljaren fel. Vet inte hur bra jag lyckades.
Samma här, v52 var det sagt men det kom för få, sedan denna vecka men ingen kom och nu???
 

molgan

Aktiv medlem
26 feb 2009
56
2
8
Kiruna
Kört lite med min 154" och den övervarvar så de är nog höghöjdskalibrering, 8300 ligger den stadigt på utan att dippa på klicker 3. Var för kallt för att jag skulle idas klicka om å se om det gick att få den ner till 8000. Men det var på hårdpackatiden så helt utan motstånd/belastning.
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Vem blir först att få fram tyngre vikter här i Norden? Verkar behövas men frakten hos Goodwin Performance är hutlöst dyr..
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vem blir först att få fram tyngre vikter här i Norden? Verkar behövas men frakten hos Goodwin Performance är hutlöst dyr..
Ifall det behövs få ner varven, så ska man väl inte behöva fixa det själv på en ny skoter?nog ska det väl lösas av ÅF via GA?
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Det lär säkert räcka med att klicka om men vem vill åka original? :confused:
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Det senaste på Snowest är att BRP erkänner att de har ett problem med bulkheaden och kommer att stå för reparationerna.
Då kan man gissa att det kommer att kanske komma en uppdatering gällande bulkheaden om något av detta nu stämmer?
Det flödar runt en massa skitsnack nu av många som inte ens äger en G4:a så jag tror inte på någonting snart....vi får se helt enkelt.

Citat nedan:
Just seen this posted today on s&M gen4 forum , great news too hear as far as I am concerned>>>>>>>>

Well I just got off the phone and some most excellent news from Riverside and BRP.
BRP has recognized that there are more broken bulkheads than are acceptable.

The repair cost for the modules and installation will be covered by BRP - I did the damage and rightfully the cost anything else will be mine.
This is exceptional news and will do wonders for the G4 and the rebuilding of the sled's reputation of durability and corporate backing.

I don't think there was ever a moment were performance was in question.
It is just dam fawkin great that there is sunshine o the horizon provided by BRP.
And a huge huge thanks to Corey that got this pushed through.
YOU DA MAN FOR SURE!!!!!

Puts a ton of faith back into BRP and how the future of the G4 will progress.
I would say take your cases to your dealer - I hit a rock and that falls on abuse and my fault.
What support a person gets will invariably depend on each case but there is definatly hope.

I am a reborn believer in BRP.
No I will not put out a video and no I will not throw doolaid at everyone.
We got two guys or that already.

I am so happy I'm gonna knock off work early and celebrate at the wife's expense!!!!

The performance of the sled is just killer and now it's got some backing.<<<<<<<<<<<<<
 
Last edited:

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Halv fyra åkte en hem med en ny 850 på flaket. Nu en liten morgontur senare kan jag bara säga att detta blir intressant. Helt ny maskin och lära in, första reaktionen är nu att vilket benutrymme som finns och kasta omkring. Det är som inget ivägen mellan benen. Och den är så vild på gasen när man biter i skaren så jag måste erkänna mig lite rädd. Nu blir det å försöka få in den i verkstaden och fortsätta rycka bort bullerskydden och kapa variatorskyddet. Men hur det blir med å ställa in boggien för att få bort skidresor tänker jag avvakta lite med då det är bara hänga fram buken så ställer han ned sig. Nä söndag du är längtad