SHR har många bilder på sin sida på pajade magneter och elände dom ställt till med. Å andra sidan så kör han med annat system så att han skulle skryta upp magneter är väl inte så stor chans =)Ser att många tillverkare kör med magneter till ramperna. Bra eller anus
Nej tiden har tyvärr inte funnits att prova.
Har haft maskin inne på uppdatering och har då fått nya 966 ramperna så ska prova med dom först. Ska vara liknande kurva som 990 men drygt 4g tyngre.
Kör med SHRs 967 ramper.Har du org brp 967 ramper eller SHRs så kallade 967? (990 kurva men justerbara)
21/45 tycker jag är onödigt högt på en 154” med 3” matta på kortare maskiner kan man köra det. Jag hade rekommenderat dig att sätta 49 drev, 44 helix till att börja med.
Har du Grip-n-Rips linjeringsverktyg? Har du beställt direkt från dom eller finns det någon i Sverige som säljer?Kör shr kittet på min summit 154” 2017
967 ramp
150-350 primfjäder
Grön sek
40 helix
21-45 dreving
Körmässigt trivs jag med denna setup MEN jag får inte remmarna att hålla!
Monterade en ny 531 innan säsongen den gick 7mil innan den exploderade.
Och efter det 2 fransade ultimax remmar senaste svängen.
Ska linjera upp skiten med gripnrips preload verktyg för att se hur saker och ting står.
Funderar även på att byta helix till en 44-42 alt 44.
Körde sealevel uppdateringen 10mil förra vintern och sprängde en 391. + att jag upplevde skotern alldeles för lågt drevad.
Kör jag med för hög drevning? Ett par i gänget kör samma utan problem dock med diablos v-kitt.
har inte fått kuddarna utbytta. Beställde SHRs tourqe stop i samma veva som kittet.Har du fått din maskin uppdaterad med nya motorkuddarna? Uppdateringen gällde även -17 om det fanns case med remproblem hos brp.
En kompis har också problem att få remmarna att hålla så han beställde hem ett från amerikat. 4mm schims under ptokudden och 2mm bakom sekundären behövdes för att komma rätt enligt gripnrip.Har du Grip-n-Rips linjeringsverktyg? Har du beställt direkt från dom eller finns det någon i Sverige som säljer?
Blir intressant att höra vad denna linjeringen visar och ger. Meddela gärna resultat.
Ok, blev det bättre/bra?En kompis har också problem att få remmarna att hålla så han beställde hem ett från amerikat. 4mm schims under ptokudden och 2mm bakom sekundären behövdes för att komma rätt enligt gripnrip.