Lite bättre iallafall remmen höll nästan 2 kördagar i bra snö. Så jag är inte jätte positiv i att det kommer vara värt mödan.Ok, blev det bättre/bra?
Lite bättre iallafall remmen höll nästan 2 kördagar i bra snö. Så jag är inte jätte positiv i att det kommer vara värt mödan.Ok, blev det bättre/bra?
Okej synd för det shimsas även vid byte av kuddar.har inte fått kuddarna utbytta. Beställde SHRs tourqe stop i samma veva som kittet.
Skulle det vara värt att pröva en 42-38helix?
Bara att öppna plånboken ännu mer och vara glad då Och fungerar inte det så blir det märkes byte till 100%Okej synd för det shimsas även vid byte av kuddar.
Nej jag vill påstå att den är ännu sämre än rak 40
Eftersom -19 "Inte har remproblem" och eftersom "alla problem är fixade nu" så var ju BRPs inställning inför denna vinter att ev sprängda remmar var förarfel och att inga gratisremmar skulle delas ut mer. Sen hur det i praktiken blivit vet jag inte. Jag fick byta en rem i helgen som hade en väldigt märklig skada, (upptäckte det i tid), som jag misstänker är tillverkningsfel på själva remmen, ska vara förbi ÅF och höra vad han säger.Ja det är trist. Men du har väl fått remmarna under garantitiden hoppas jag?
Var nyss förbi och visade upp resterna av 531an och fick med mig en ny rem hem men om brp inte ville ta det så skulle jag få stå för den (vilket jag garanterat kommer få göra) alla uppdateringar var tydligen gjorda.Ja det är trist. Men du har väl fått remmarna under garantitiden hoppas jag?
Tragiskt...Eftersom -19 "Inte har remproblem" och eftersom "alla problem är fixade nu" så var ju BRPs inställning inför denna vinter
ProRide RMKn jag hade innan var på andra remmen då jag sålde den vid 370-ish mil, (och remmen som satt på satt på då den såldes hade gått 260 av dessa och syntes ha många mil kvar i sig), Så jag var tämligen tydlig med att jag inte var van att byta remmar då vi gjorde upp affären på 850n!!Tragiskt...
.....................
I mina ögon är det totalt, helt obegripligt hur en stor koncern som BRP inte lyckas komma tillrätta med detta problem.
Hoppade tillbaka på Axysen och spöade den resten av dagen, på samma rem som jag körde hela förra säsongen på...
Jag har mina misstankar om vilken återförsäljare du har men jag nämner inget namn här. Men har du inte fått nya motorkuddarna så är inte alla uppdateringar gjorda sen försökte även denna återförsäljare lura en bekant, som har en -18 154”, att hans maskin inte behövde uppdateras, den skulle redan ha det men det var bara rent skitsnack och for då istället till en annan återförsäljare och fick den uppdaterad där. Frågan är om det är för sent nu då garantin förmodligen gått ut?Var nyss förbi och visade upp resterna av 531an och fick med mig en ny rem hem men om brp inte ville ta det så skulle jag få stå för den (vilket jag garanterat kommer få göra) alla uppdateringar var tydligen gjorda.
Och hur in i h-vete kan en helix kosta 1900:-.
Det går nog att få till dom.Jag har en polare som kör -19 850, kan kolla med han vad han har för grejer i maskinen, vi va å körde 5dagar tung djup snö nu å han small inte en rem. 30 liter soppa per dag spolade vi igenom.
Garantin gick ut för 6veckor sedan så det är nog kört med att få nya motorkuddar. Jag hörde mig för om uppdateringarna innan säsongen men fick rådet att avvakta då min maskin inte haft nåt ”case” om remproblem. Och på det kom ju säsongen igång sent med tanke på kylan och bristen på snö.Jag har mina misstankar om vilken återförsäljare du har men jag nämner inget namn här. Men har du inte fått nya motorkuddarna så är inte alla uppdateringar gjorda sen försökte även denna återförsäljare lura en bekant, som har en -18 154”, att hans maskin inte behövde uppdateras, den skulle redan ha det men det var bara rent skitsnack och for då istället till en annan återförsäljare och fick den uppdaterad där. Frågan är om det är för sent nu då garantin förmodligen gått ut?
Det är konstigt hur det kan vara så olika mellan återförsäljare. Jag hämtade förra säsongen ut 4-5remmar på en gång och lämnade då in eftersom det for remmar och tog det då slut så var det bara hämta mer. Men peppar peppar jag har kör på samma 531 rem ännu den här säsongen.
Har hört ryktesvägen att det ska vara kina tillverkade vikter i diablokitten men det är som sagt ryktesvägen. Testade heelclicker grejer i min Sidewinder som också älskade att äta rem innan modshop hade släppt sitt v-kitt. Monterade bort dom innan försäljningen då jag lånat dom av Patrik på Smp, hursomhelst så hade ena leden på en av vikterna börjat spricka och detta var som sagt originalet.Tillverkarna verkar inte testa alls. Sambons nya Summit 600R 154" varvade bar 7000-7200 på klicker 5 med grejerna den kom med, jag menar, det är ju inte ens nära...... Vi fick nya ramper så varven är rätt nu men det finns Myyyyyycket mer att hämta där.
Åter till Diablo, tycks ha sett flera varianter på vikter både med ledad häl och fast, vilken typ är det dom levererar i år?
Och av ren nyfikenhet, är det någon som vet vem som tillverkar Heelclickerkopiorna dom använder sig av?
(lite fult faktiskt att kopiera?!?!?)
Du kommer nog få vikta av lite, ta bort vikt från pivotskruv då.Garantin gick ut för 6veckor sedan så det är nog kört med att få nya motorkuddar. Jag hörde mig för om uppdateringarna innan säsongen men fick rådet att avvakta då min maskin inte haft nåt ”case” om remproblem. Och på det kom ju säsongen igång sent med tanke på kylan och bristen på snö.
Nu har jag iallafall beställt en 44helix och 49drev och på torsdag ska jag se över linjeringen med GNRs spec.
Kommer jag behöva justera primären när jag kör brantare helix?
Inte så vitt jag vet. Vi köpte direkt av big John.Någon som säljer SHR-grejerna i Sverige?
Då kör han samma som mig och mina polare. Ena kan hålla wot dagarna i ända utan problem medans jag och en till har problem med remmarna. Jävla lustigt att det är så olika på lika maskiner.fått svar från polaren och han körde ett sled head racing, viktat enligt deras föreskrifter och med klicker 2. varvar 7900-8000 å kör med en 531 rem