Lek tanken nu att marklund´s dyno skulle visa nån hästkraft minde än andra, det är helt orelevant så länge man jämför andra maskiner med samma dyno, då ser man ju skillnaden och det är väl det som är det intressanta
Håller helt och hållet med, det är skillnad mellan motorerna i samma bänk som är intressant. Det som jag reagerar på är dock följande, MC Xpress har bromsat skotrar med Snowrider vid flera tillfällen och kollar man 2017 och jämför med 2019 så blev det såhär.
2017
Arctic Cat 800 (Suzuki): 148 hk
Ski-doo 850: 162 hk
Skillnaden är här 14 hk
2019
Arctic Cat 800 CTEK2: 143 hk
Ski-doo 850: 164 hk
Skillnaden är här 21 hk
Hand upp här alla som ärligt tror att CTEK2 har mindre hästar än gamla Suzuki motorn. Det måste ju vara så, eller så är det någon som inte stämmer med hur det har bänkats.
Tror inte MCX får låga siffror det är väl endast Artic cat som visar lägre än vad många trodde och det i flera olika körningar.
Vilka flera olika körningar finns det som visar att Arctic Cat har 20 hk mindre än Polaris/Rotax 850? När jag söker och bortser från MC Xpress så hittar jag bara siffror på runt 10 hk mindre än de motorerna.