Turbosatsen får inte plats när bakhjulet sitter där.Har du kört något med turbo under sommaren? Borde ju vara väldigt underhållande grussmiskare
Har för mig att det nämnts i tråden tidigare,
Turbosatsen får inte plats när bakhjulet sitter där.Har du kört något med turbo under sommaren? Borde ju vara väldigt underhållande grussmiskare
Kul att du gillar tråden!Trådlyft!!!
Fick testa en Kawasaki 450 i helgen med Brutaltekniks bandsats och det var ett av det roligaste fordon jag testat så nu har det ju såtts ett frö i min skalle tyvärr och man sitter och kollar hur man skulle kunna komma undan så billigt som möjligt och bygga en sån tingest. Den här tråden har jag följt sen den skapades men tiden har aldrig funnits och jag hade ju aldrig testat någon innan så det blev aldrig aktuellt men nu villhöver jag nog en Snowbike...
Är det 450 4t med insprut som gäller och i så fall vilken är lämpligast? Hur hållbara är de i längden speciellt i snöiga förhållanden där den går kallare än tänkt mm? Känns inte som att jag vill ha mindre effekt än vad Kawan presterade och jag tror han sa den gav runt 60hk.
Så teoretiskt sett så skulle en 90-tals endurohoj kunna köras lagligt med mc-kort då dessa knappast faller under något helfordonsgodkännande (kom på bilar 2001 om jag minns rätt, motorcyklar har jag ingen aning om). Kansle inte så optimalt att utgå ifrån en så gammal maskin.Diskussionen om registrering har diskuterats tidigare i tråden
Det är olagligt att köra en fyrhjuling med band.
Bandförsedda fyrhjulingar strider mot helfordonsgodkännandet vilket är olagligt.
Brutalteknik har gjort ett bra jobb för att få dessa maskiner godkända som snöskotrar. Här finns inga otvetydigheter. Betraktas som en skoter och inget annat.
Oregistrerade crosshojar kan inte trafikförsäkras. Krockar du in i en i medtrafikant är du fucked!
Vägregistrerade endurohojar kan däremot trafikförsäkras. Föraren måste ha MC-körkort. Ombesiktning kan krävas om man bedömer att fordonet modifierats från vad som framgår av helfordonsgodkännandet.
Hej.Det stämmer att mattorna är smalare än en skoter.
Vi kör med antingen nedkapade skotermattor eller fabrikstillverkade mattor med den bredden.
Generellt handlar det om att göra hästen mer lättlkörd och smidig, särskilt på hårt underlag.
En nyhet är att det numera finns specialtillverkade mattor där hålen är ihopdragna så att slidesskenorna sitter närmare varandra.
Fördelarna är bättre styrka och hållbarhet då det är mer gummi kvar mellan hålen och mattkanten. Dessutom blir boggin lättare då man kan ha kortare förbindningsaxlar mellan skenorna.
Undrar om jag inte såg en begad bandsats på marketplace på "Ansiktsboken" för ett par dagar sen....Då var man ett steg närmre då det hamnade en Honda crf450r 2018 på gården igår så nu snurrar hjärnan för fullt hur man enklast/billigast löser det med en bandsats. Blir mycket googlande framöver.
Lyse hade varit kul att ha. Är det någon som har koll på hur stor insats det är på en sån här. Den har tyvärr inte elstart så frågan är ju om den laddar tillräckligt för att bara skarva in någonstans eller om man måste byta ut lite mer.
Jo det ligger ett beggat hembygge på FB men jag tyckte det var lite i längsta laget...141". Jag har bara kört en 120", blir det inte druligt med 141"?Undrar om jag inte såg en begad bandsats på marketplace på "Ansiktsboken" för ett par dagar sen....
Lyse blir svårt misstänker jag. Crosshojarna brukar inte ha större laddsystem än absolut nödvändigt. Endurocyklar har i regel större laddsystem och inte ens dom har onödigt många A över.