Haha tackSom vanligt asker tar du "hemmameket" till en helt annan nivå =)
Har inte fått tag på något grenrör eller pipa för rimliga pengar, allt med gamla tripplar är dyrt idag…Oj va fint de blir speciellt med rosa bränsleslangar
Kunde du utgå från något grenrör och pipa eller måste du bygga helt nytt avgas?
Insugen ser stora ut på på cylindrarna, hur stor är de och hur stora gasare har du?
Mycket jobb med grenrör pipa burk men de lär bli bra ivf. Ang förgasare så duger 35mm till singelpipa och moderat portning. Om du trimmar vidare senare så passar zrt600/zrt800/Thundercat 900/1000 förgasare. Alla de tre modellerna har 38mm gasare och de går att svarva upp till 39mm också. Portinsugsmotorer gillar ju toalettstora förgasareHar inte fått tag på något grenrör eller pipa för rimliga pengar, allt med gamla tripplar är dyrt idag…
Så det blir att bygga eget, ev kan jag återanvända lite av 800pipan, spar iallafall lite tid och plåt
Insugen är ca 36mm har jag för mig, förgasarna är 35mm.
Vilket varvtal hade du tänkt att pipan ska dra till?Började på pipan och det blir klart bättre än väntat. Längden från kolvkant fram till början på magen är exakt den längd som jag beräknat fram. Och diametern på magen är samma. Och även slutkonan så behöver bara kapa bort en bra bit på magen så blir orginalpipan exakt enligt beräkningarna. Endast 2st kap på pipan så kommer den passa.
8000varv.Vilket varvtal hade du tänkt att pipan ska dra till?
Japp svarvade en stång istället för vevaxeln. Sen förvärmde jag hela blocket till ca 250c så det går lättare att svetsa samt att det inte slår sig lika mycket.Kul projekt!
Gick det bra att förlänga blocket, gjorde du en vevaxeldummy att arbeta runt eller hur gjorde du?