Kan inte annat än hålla med..men det är verkligheten tyvärr.. Delvis påverkad av skotrar dessutom.. :/fan va jag blir deprimerad när man läser igenom den här tråden ...
Inte nödvändigtvis, dvs om den sanna teorin är att vi är på väg mot en ny istid och därav smälter glaciärerna för att det ska bli mer vatten som sedan fryser, eller något sådant.Delvis påverkad av skotrar dessutom.. :/
Jo men det är ju spekulationer om 100tal år framöver.. Denna teori kommer ju från ökad nederbörd och översvämmning av golfströmmen vilket får följder som kallare klimat... Det har ja inte tänkt hinna me att uppleva..Inte nödvändigtvis, dvs om den sanna teorin är att vi är på väg mot en ny istid och därav smälter glaciärerna för att det ska bli mer vatten som sedan fryser, eller något sådant.
Det finns för mycket "experter" i dagsläget som uttalar sig om en massa saker som dom TROR eller tycker, antagligen får dom mutor att göra det också.
Går inte att säga exakt vad som är sant, går enbart att spekulera skulle jag vilja säga.
Verkar som du har blandat ihop koldioxidutsläpp med andelen förnyelsebar energi, som i dagsläget är runt 40% i Sverige och som EU nu vill att vi ökar till 50% de närmsta 12 åren. Ingen omöjlighet i mina ögon.Målet för EU var att alla länder ska sänka sina utsläpp med 20%. Sverige klarade detta och klättrade tillochmed upp till 40%! Tyskland däremot (exempel) Har inte klarat 20% än, men nu kommer EU med nya krav till endast Sverige: Ni ska klara 50%!
Just det faktum att vi släpper ut växthusgas påverkar växthuseffekten. Hur mycket? Det vet ingen.mkt är bara snack kring växthus effekten.. och vad är det som säger att dte e vi människor som påverkar den?..
Det finns växthuseffekt på jorden också - som tur är. För övrigt är andra planeter är inte särskilt trevliga att leva på.det finns ju växthuseffekt på andra planeter så varför kan det inte finnas på våran?