nej undra om man ska sälja skotern å ta sitt pick å pack å dra över sjön till staterna å bosätta sig där och köpa en skoter för där borta skiter dom ju i miljön å där är skotrarna mycket billigare, eller så skapar vi en motor-regering som vet hur det är att inte kunna ta tunnelbanan till jobbet, till ica, till ungarnas dagis osv osv..
En sån regering har i alla fall min röst.
Läste någonstans nyligen att de ska höja skatten igen med 70 öre/liter, och att "när svenska folkets köpkraft ökar höja ännu mer, för det ska straffa sig att köra fossilt" och som kompensation bygga ut tågnätet....
Själv bor jag i en by en mil utanför samhället där jobbet finns och där lär det inte börja gå tåg, eller buss för den delen. Sommarn kan jag cykla och det lär jag göra också, men knappast i minusgrader i kolsvarta vintern...
Denna regerings bensinpolitik är helt skandal och jag önskar vi var mer som fransmännen än som vi vanligtvis är vi svenskar. vi gnäller lite, (som jag gör nu) och sen smörjer vi lite extra och böjer oss fram igen så att de kan dra över oss ännu mer......
Det är nästan dags för en revolution. Att de ens vågar...
Någon sa i en intervju att svenska folket var nöjd med bensinskatten, och när reportern frågade hur de kunde tro något sånt fick han/hon svaret.
"De har ju inte klagat nog mycket eller högt"
Sanslöst...
Slå inte undan benen på folk med bränslepriser innan det finns något att ersätta med. själv kör de ju hur de vill... (det är väl dit delar av den höjda skatten går kan jag tänka mig..)
Nåväl, mijlön och moder jord lär finnas kvar långt efter oss..
det är min åsikt.