Jag har ingen personlig erfarenhet av pro-action boggien, men de jag har hört när jag pratat med folk som ägt/äger en SRX är att den inte vill gå alls i lössnö, den bara hänger sig på fotstöden.
Med X-tra 12an så kommer du ju garanterat att få höjd på din maskin iaf, sen så hurevida den kommer att slå igenom eller ej har ju att göra med hur dämparna är skimsade, för vilken förarvikt/körstil de är schimsade. Självklart så spelar även fjädrarna i boggien en viktig roll med, med de justeras betydligt enklare än en omschimsning..
Orsaken till att folk jämrar sig över att Xtra12an är sämre i lössnö är pga dess tvära attackvinkel, dvs vinkeln mellan mattan och snön..
Jag förmodar att du vill behålla din matta som du har nu och längden? 307?
Annars så är ett bra alternativ att förlänga boggin till en längd som motsvarar närmare vad en boggie byggd för mattor med 345 i längd och att göra en setback. Då så behöver du inte oroa dig för Attackvinkeln, du får en lite längre, mkt högre maskin som går bättre i snön..
SRXen är ju verklogen inte en mogulätande hopparskoter skoter i orginalutförandet. Xrta 12an ger dig komfort i ganska höga hasitgheter, vill du ha en mogulätande hopparboggie så visst en edge är då lysande, men om det är fallet så bör du tänka på att börja fixa lite (om du inte redan gjort det) i framvagnen oxå..
Jag hoppas att jag har gett dig lite insikt/vägleding iaf! Setill att knäppa lite kort när du är klar bara
Lycka tilll!!
/Jörgen