ni har helt enkelt för lite POWER i armarna, träna mer. :aetsch:
Säger han som kör med el-start
ni har helt enkelt för lite POWER i armarna, träna mer. :aetsch:
ni har helt enkelt för lite POWER i armarna, träna mer. :aetsch:
hur gör man då? kan de skada variatorn?Jag tycker då att min sxr 700 är lätt att dra igån, drar då bara med en arm när de är 15-. När min magnapull fjäder gick av så sparkade jag igång den på variatorn men då var den inte kall
Man låter skotern stå på tomgång 5-10 min INNAN man åker. Inte tusan kör man iväg direkt med kall motor.:boring:Ett väldigt enkelt sätt att spara armar och motor är att slänga in en lite motorvärmare(slangvärmare)
Själv har jag monterat Calix minsta slangvärmare på VXen. Behöver kanske en halvtimme sen e motorn varm å lättryckt:rock:
Sen svider det mindre i motorsjälen när man inte har iskall motor och ska dra iväg.
Choken kan jag slå av efter 10 sekunder, och så kort väntar man inte om man är rädd om grejerna.Hmm, jo visst. Men samtidigt tror jag inte helt å hållet på det. tror dom flesta säger att de "varmkör" innan avfärd. Och att de egentligen betyder att dom väntar med att åka tills man inte behöver choken längre.
Motorvärmare tycker jag är en fin lösning. Funkar kanske inte om man e mitt ute på fjället i en stuga, men då blir de varmkörning.
Det är helt korrekt.Hehe med gamla 700 motorn så följde ju skotern med när man drog i -30 grader...
Vad snackar du om för jappsmotorer????Vi var ett gäng i fjällen för en massa år sedan och på den
tiden åkte jag polaris xlt 580 och det var 27- en morron
när vi skulle iväg och det roliga var att alla polarisar stog och puttrade på
tomgång medans rotaxkillarna slogs om den enda kupevärmare
som vi hade med oss. Alla rotax var totalt stumma så det tog en
ruskigt lång tid innan vi kom iväg så där såg man skillnaden mellan
jappsmotorer och amerikanska pryttlar.
Polaris hade Fuji motorer ända till slutetVad snackar du om för jappsmotorer????
Rotax tillverkas i Österrike och Polaris i staterna.
Har åkt XLT600 i några år tidigare och den var för övrigt bara marginellt mer lättdragen än MM700:an.
Mvh R
Jajamen. Då är vi överens om ursprungsland mm.Polaris hade Fuji motorer ända till slutet
av 90-talet men när dom började andvända
fuji vet jag dock inte men ruskigt lättdragen
var dom när det var svinkallt jämfört med
Österrikiska rotax lr om dom nu licenstillvärkar
dom i USA stumm var dom iallafall i den kylan
vi skulle ut i, dom placerade kupevärmaren
under huven och sen på med överdraget för
att det skulle gå fortare att få upp värmen.
Ska tilllägga att det var 670 motorer.
enda motorn som var mer segdragen än en 670 var var en artic 580 full med glykolvatten !Polaris hade Fuji motorer ända till slutet
av 90-talet men när dom började andvända
fuji vet jag dock inte men ruskigt lättdragen
var dom när det var svinkallt jämfört med
Österrikiska rotax lr om dom nu licenstillvärkar
dom i USA stumm var dom iallafall i den kylan
vi skulle ut i, dom placerade kupevärmaren
under huven och sen på med överdraget för
att det skulle gå fortare att få upp värmen.
Ska tilllägga att det var 670 motorer.
annan utväxling i magnapullen ? avgasportarna fungerar som en dekomp.ventil så trycket går ut bakvägen ? :hmmmm2:Men förklara varför Viper motorn är mycket mer lättdragen än MMen?