Bra kläder några tips

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Själv har jag snow people, billigt men funkar skapligt. Värd den lilla summan iafl. Blir dock lätt blött tycker jag.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Själv har jag snow people, billigt men funkar skapligt. Värd den lilla summan iafl. Blir dock lätt blött tycker jag.

Det är ju det som är viktigt, att man inte blir blöt så lätt.
Det är egenskaper jag vill betala för. Att sömmar går sönder har väl ändå mest med handhavande att göra, och om det är bra motstånd mot väta så tar jag hellre dåliga sömmar som jag får förstärka, än att jag sitter med ett russinarsle och steker i vårsolen.
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Jag kan varmt rekomendera ett slednecks ställ. Köpte mitt ställ för 2 år sedan och har funkat kanonfint, det ända som hänt är att ena fickan i byxorna gått sönder men där får jag skylla mig själv då jag hade en penna som gick rakt igenom. Köpte stället direkt ifrån slednecks hemsida för 1800kr med frakt, dock var det rea då men annars tycker jag det inte är så farligt dyra kläder som sitter skönt och funkar bra, Bra mot vind och vatten. Sen är det lite mindre storlekar i midjan värkar det som.
 

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Bumpar den här tråden istället för att göra en ny.
Någon som har koll på vilka som är återförsäljare för sinisalo här uppe? Såg i deras katalog att dom kommer med en heldel shyssta kläder! :beer:
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Köpte en Snogear ställ ifjol.. Tycker de funkar riktigt bra.. Har tidigare kört med Westbeach (snowboard) kläder
 

Sundin

Medlem
5 jan 2006
42
0
1
Blaze represents a brand new snowmobile outfit concept. It is ideal for aggressive free rides as well as relaxed cruising. It also accepts other winter activities superbly.
Features and benefits:
• waterproof breathable Sinisalo® Technology cover material
• taped seams
laminated 75g wadding
• hem snow lock
• removable hood
• warm pockets
• MP3 player pocket
• technical arm pocket
• ventilations (adults)
• 3M reflective elements
• YKK-zippers
• Sinisalo® safety D-ring
Står att det är foder men hur mycket 75g är har jag ingen aning om.
 

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Blaze represents a brand new snowmobile outfit concept. It is ideal for aggressive free rides as well as relaxed cruising. It also accepts other winter activities superbly.
Features and benefits:
• waterproof breathable Sinisalo® Technology cover material
• taped seams
laminated 75g wadding
• hem snow lock
• removable hood
• warm pockets
• MP3 player pocket
• technical arm pocket
• ventilations (adults)
• 3M reflective elements
• YKK-zippers
• Sinisalo® safety D-ring
Någon som vet om 75g är mycket eller lite foder i en jacka?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Någon som vet om 75g är mycket eller lite foder i en jacka?
En RIKTIG skoterjacka, typ touring, med GoreTex och grejs, ex. Scotts "värsta", är på 120g.
75g låter lagom för aktiv körning, dock inte ned till -20°C om man endast har underställ under.
 

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Vad är det för fel på Castle X? Köpte ett ställ i februari, cr2 jacka och byxor, har inte varit några problem, varma som fan, var tvungen gå på jobbet när de var minus 37 inget problem då.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Vad är det för fel på Castle X? Köpte ett ställ i februari, cr2 jacka och byxor, har inte varit några problem, varma som fan, var tvungen gå på jobbet när de var minus 37 inget problem då.
Hur håller sömmarna ihop?
Håller de dig torr?