Undrar samma sak.Någon som provat ut ITABs T&P speed jacka/byxa? Vill ha något med stor rörelsefrihet och smidighet..
Undrar samma sak.Någon som provat ut ITABs T&P speed jacka/byxa? Vill ha något med stor rörelsefrihet och smidighet..
Okej tack camata. du tycker inte att dom är värda 2.500, men hur är dom annars? vindtäta? vattentäta? hur känns dom att ha på sif å köra med? håller dom bra?
Mjo, det tror jag.okej. Jag är ca. 185 cm lång å väger runt 90 kg, då borde väl jag ska ha strl. L då va?
btw. Vad är de för skoter du kör?
Om du, liksom jag, gick igång på det där kritvita (trots att det står svart/grå..) och att det KLART OCH TYDLIGT är ***** vitt i deras katalog (färgåtergivningen i tryck KAN inte vara så kass att grå ser ut som kritvit) så kommer du bli lika besviken som mig. Det var en ordentligt nit man gick på...Jag har suttit å ögla igenom ett par forum för friluftsliv och jakt och det är många som tycke om Itabs skalkläder är väldigt prisvärda. Camata orkar du ta en bild på jackan och lägga upp den eller pm:a mig bilden så man får se hur den ser ut på "riktigt". Det jag tycke var som snyggt med jackan var just att blixtlåsen var kritvita...Annars så ser Lazer jackan trevlig ut förutom färgerna
Men ett plus är att T&P jackan har en vattentäthet 15 000 mm borde ge ett bra skydd mot fukt.
Näh, det orkar jag inte. :aetsch: Byxorna är ju lika i färg och sitter lika bra.Tycker att dom ser ganska bra ut även fast dom hade varit mkt snyggare om de hade varit kritvitt. Kan du lägga upp en bild på byxorna oxå? å en liten bild på den där kroken du skrev om.
Inget bälte.Okej. Hur är fickorna på byxorna? Följer hängslen och bälte med elr måste man köpa de löst?
Näh.okej. så om man ska ha med sig lite större saker så får man ha de i jackan isd då. Är dom högde i midjan?
Jo, eller.. Njaa.Skrev konstigt, de ja menade var om dom var lite högre baktill, så dom går upp lite mot svanken så de inte drar in snö å kalluft där när man kör..
Måste säga att jag har motsatt åsikt där. Har ett Halvarssonställ som jag kört med 2 vintrar. Inga problem alls och är riktigt skönt. Riktigt nöjd med det.Kan inte rekommendera Halvarssons, köpte ett ställ för 2 år sedan. Sömmar var under all kritik, dom gick isär.
Jag köpte istället ett märkesställ, i detta fall ett Arctc Cat raceställ. Det har hållit extremt bra!
Märkeskläderna är oftast av bättre kvalité, eftersom dom stora drakarna inte vågar sälja skräp.