Bra kläder några tips

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hur håller sömmarna ihop?
Håller de dig torr?
Har samma som "kochkramer", dvs CR2 stället. Sömmarna har inte gått upp något vad jag kunnat se, håller dock koll på detta eftersom jag läst att deras kläder ska ha en tendens att göra det...
Men om den håller mig torr? Ja faktiskt, trampade igenom en is förra vintern med ena benet. Gick ner till knät innan jag lyckades hindra "fallet", var snustorr, kändes verkligen ingenting av något vatten... Nu hade jag även snökängor som täckte en större bit men jag kände efter inuti när jag kom hem och fanns ingen fukt på insidan av byxorna... Så där blev iaf jag imponerad :)
Och som sagt, de håller en bra varm ändå, använde enbart underställ under hela vintern oavsett kyla och kan inte säga att jag direkt frös nån gång...

Men folk verkar ju ha problem med dom så man får se då om sömmarna håller som sagt...
 
Last edited:

kochkramer

Aktiv medlem
2 nov 2006
86
0
6
Sorsele
Har inte utsatt mina kläder för samma test som Bamsegrill, men nog håller dom mig torr under vanlig körning. Ska ta och kika över sömmarna å se om jag ser något som inte stämmer.
Får bli ett annat inlägg.

*edit* Har kollat in kläderna nu, jackan är helt okej, ingenting där, på byxorna så finns det en tråd som är ca 5mm lång som sticker ut, men de är mest troligt en skarv/slutet på sömmen.
 
Last edited: