Slutburkar och oljudsystem

Vad tycker du om Slutburk / oljudsystem

• Låter f-djävligt , skottpengar

Röster: 116 44,4%
  • Låter underbart, tänk om alla hade ett.

Röster: 68 26,1%
  • Nja , varken eller, påverkar varken mig eller andra.

Röster: 34 13,0%
  • Bryr mig inte

Röster: 43 16,5%

• Totalt antal som röstat
    261

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
okej men där har dom aldrig haft chansen att köpa in tusentals skotrar som det är här i sverige. Det jag menar är att sätter man förbud där man har behov av att köra så kommer det vara många som kör ändå. Ju mer förbud desto mer kommer det vara som bryter. Och sätter man förbud i hela sverige så kommer det vara alla(99% iaf) som bryter mot förbudet. Jag kör inte så mycket i nationalparker men skulle dom lägga en just omkring där jag bor eller en annan sorts förbud mot skoter så skulle jag bryta det hela tiden:rolleyes:
Ja du om förbudet följs upp med 50.000 i böter och/elller beslagtagen skoter då... känns ju värt att folk ska skita i alla förbud nu och dessutom låta skotern låta utav helvete så att vi kommer att hamna där...

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Okej så det beror bara på att det sitter monterat slutburk på vissa skotrar som det blir förbud:stupid:

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Okej så det beror bara på att det sitter monterat slutburk på vissa skotrar som det blir förbud:stupid:
Nej det tror jag inte, men det förbättrar ju knappast läget...
Boende klagar på oljudet, att det lever om osv i Gällivare.

Varför bjuda dom på ett argument.
Det är väl idiotiskt om något.:stupid:

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Men kan inte alla skoterhatare bara gå och dra något gammalt över sig, och börja klaga på något annat istället.
Egentligen så tror jag att de bara är avundsjuka, för att dom inte får uppleva det roliga med skoterkörning eller att dom inte har råd med en skoter...

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
kanske därför fick så lite respond på mitt inlägg haha :rolleyes:

haha jao :p

Men jag har ingenting emot slutburkar, men jag själv kör inte med nån men det som stör mig lite är att folk sitter och skäller, klagar, går till personpåhopp med mera här på forumet, jag menar tror ni seriöst att nån bryr sig om ni sitter och gnäller på ett forum? dom som kör med slutburk kommer ju knappast montera bort dom bara för att ni sitter och gnäller över ett forum??

OBSERVERA att jag inte är nån som kör med slutburk, man jag anser det ganska meningslöst att sitta och gnäll över det på ett forum, nästan lika barnsligt som dom som kör med slutburk..

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se

Men jag har ingenting emot slutburkar, men jag själv kör inte med nån men det som stör mig lite är att folk sitter och skäller, klagar, går till personpåhopp med mera här på forumet, jag menar tror ni seriöst att nån bryr sig om ni sitter och gnäller på ett forum? dom som kör med slutburk kommer ju knappast montera bort dom bara för att ni sitter och gnäller över ett forum??

OBSERVERA att jag inte är nån som kör med slutburk, man jag anser det ganska meningslöst att sitta och gnäll över det på ett forum, nästan lika barnsligt som dom som kör med slutburk..
Jag vet att det finns massor av snöskoteråkare som inte förstår varför så många är emot "Oljudsystem". Men efter att ha man har förklartat följderna av att mer och mer snöskoterägare kör med dessa olagliga saker, gör så fatt det försvårar för klubbarna att försvara vår rätt att köra snöskoter på så många platser som möjligt. Jag har faktiskt här i A-jaur exempel på skoterägare som bytt tillbaka till orginaldämparen efter att ha fått höra anledningen till "Oljudsystemsmotståndet".
Även om inte alla går att "Omvända", så kanske några inser idiotin med att bjuda skoterhatarna på gratisargument för att få mer begränsningar och hårdare restrektioner mot sin egen hobby = Snösklotern.

B

Biosteel

jodu jag hade som ex trimpipa på min F7 men originalburken = originalljud :) sen gnället e lika barnsligt som att sätta en burk på skotern för att den ska bröla som en gammal traktor från 50 talet håller jag fullt med dig på :)

B

Biosteel

Jag vet att det finns massor av snöskoteråkare som inte förstår varför så många är emot "Oljudsystem". Men efter att ha man har förklartat följderna av att mer och mer snöskoterägare kör med dessa olagliga saker, gör så fatt det försvårar för klubbarna att försvara vår rätt att köra snöskoter på så många platser som möjligt. Jag har faktiskt här i A-jaur exempel på skoterägare som bytt tillbaka till orginaldämparen efter att ha fått höra anledningen till "Oljudsystemsmotståndet".
Även om inte alla går att "Omvända", så kanske några inser idiotin med att bjuda skoterhatarna på gratisargument för att få mer begränsningar och hårdare restrektioner mot sin egen hobby = Snösklotern.

håller med till fullo det behövs inga fler förbudsområden osv. men problemet är nog inte störst för skidåkarna i skogen. tror det sitter mest i när skoterägaren ska ta sig från sitt hus (tätbebyggt område) till leden som är det mest förödande då många ha en tung tumme efter den korta biten på vägen som man oftast "måste" ta. men känns som dumt att det intresse som alla vi på forumet delar ska förstöras och brytas ner varje dag bara för att det finns sådana här burkar som är olagliga oxå har jag visst läst i en tråd ? :beer:

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
... problemet är nog inte störst för skidåkarna i skogen. tror det sitter mest i när skoterägaren ska ta sig från sitt hus (tätbebyggt område) till leden som är det mest förödande då många ha en tung tumme efter den korta biten på vägen som man oftast "måste" ta. men känns som dumt att det intresse som alla vi på forumet delar ska förstöras och brytas ner varje dag bara för att det finns sådana här burkar som är olagliga oxå har jag visst läst i en tråd ? :beer:
Kan hålla med om att problemen kanske finns och upplevs mest i tätorterna, där det ju finns mest folk.
I skogen så är det ju få människor som rör sig vintertid, samtidigt som det är stora arealer för dessa få människorna att sprida ut sig på. Samtidigt som skogens innevånre har svårt att göra sin röst hörd i massmedia. :rolleyes:

Men glöm inte heller fjällvärlden. För i vissa områden hopas det av skoterhatare under vinterhalvåret, och oljudet hörs långt då ingen skog dämpar bullret. Dessa förbudsivrare tar alla chanser till att driva på om nya skoterförbud.