Nu ska det trimmas 2-takt trippel

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Så nu har jag varit och hämtat 2st chassie halkskydds skenor :)
Och nu ska jag börja rita upp en ny bandtunnel :shock:...
Dock kommer den nya börja från den bakre infästningen av boggien :)
Men jag måste ju ändå lös med dynan och boggien igen :)

Senast redigerad av en moderator:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Nja jag har hittat 75mm kolvar men det blir ändå bara 861cc i den så tyckte inte det var så stor vits.. har dock inte sett några färdiga BIGBORE cylindrar....hardu och vad är dem för cc?

Har ju redan beställt wiseco kolvar till den så frågar mest för nyfikenhetens skull ;)
när jag hade min storm så satt jag å kikade på sprängskisser lite kort och hoppades på att 800cylindrar från en twin utan ves skulle passa på stormen men såg inte ut som det.. annars hade man ju haft en 1200cc (tror jag det skulle bli)
det hade blivit jävligt grymt tyckte jag :p

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
när jag hade min storm så satt jag å kikade på sprängskisser lite kort och hoppades på att 800cylindrar från en twin utan ves skulle passa på stormen men såg inte ut som det.. annars hade man ju haft en 1200cc (tror jag det skulle bli)
det hade blivit jävligt grymt tyckte jag :p

Hehehe det lät ju som att det börjar vara vits :rock:
Det hade varit en manlig trippel det :D

Men nu blir det köra så här till att börja med ;) man får se vad man rammlar över nån gång i framtiden :D

Joo jag håller på med det mesta på skotern nu i väntan på prylar :)
Tex nu har man varit ute och mätt lite chassie:)
Kommer göra en ny slut del på chassiet enligt bilderna här...

Blir en viss skillnad :)

Och måtten på detta då :shock:

Kanske får fara och tillverka detta i helgen på lördag :twisted:
Och så åker man och jobbar på MÅNDAG och kommer inte hem förns om 2½ vecka typ... suck hoppas man får kolvarna innan helgen så man kan lämna in prylarna på borrning....
För då när man kommer hem är det bara montera ihop allt :D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
låter fint det där :)
ett måste! FOTA! Vill se när du snickrar ihop den där tunneln, lär bli grymt som tusan!! :evil:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
låter fint det där :)
ett måste! FOTA! Vill se när du snickrar ihop den där tunneln, lär bli grymt som tusan!! :evil:
Självklart kommer jag fota :) Hoppas bara nu att jag får låna verkstaden i helgen så man får denna gjord....

Brrrr vad kallt det är.... 23-26grader har det varit sen igår eftermidda.....

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Du får en kakburk! :p

Näe, men okej, var mest nyfiken bara, har ju som sagt lite dåligt med cash nu annars hade det kunnat varit intressant, men du har inga gammla byggbilder på dynan?? Har för mig att jag inte hittade just några ingående byggbilder på din tråd på snowperformance, är väll mest intresserad av hur du byggde "ramen" så att säga :)

Kommer bli kul att se hur ditt chassie kommer bli när det är klart :)

Senast redigerad av en moderator:

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Du får en kakburk! :p

Näe, men okej, var mest nyfiken bara, har ju som sagt lite dåligt med cash nu annars hade det kunnat varit intressant, men du har inga gammla byggbilder på dynan?? Har för mig att jag inte hittade just några ingående byggbilder på din tråd på snowperformance, är väll mest intresserad av hur du byggde "ramen" så att säga :)

Kommer bli kul att se hur ditt chassie kommer bli när det är klart :)

Hehe det kallar jag och pruta :eek:

Ja ramen var det som var enklast att göra tycker jag...
Bara knäcka plåtar den höjd du vill ha sen popnita ihop ;)
Sen är det ju piano gångjärn så man har mycket fint att ha prylar där under också... rymmer 5 liters dunk ståendes där :)
Den går in i dynan så att säga... Blev riktigt bra men dock så ska jag göra om chassiet och då kan jag inte använda denna dyna :hmmmm:

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hehe det kallar jag och pruta :eek:

Ja ramen var det som var enklast att göra tycker jag...
Bara knäcka plåtar den höjd du vill ha sen popnita ihop ;)
Sen är det ju piano gångjärn så man har mycket fint att ha prylar där under också... rymmer 5 liters dunk ståendes där :)
Den går in i dynan så att säga... Blev riktigt bra men dock så ska jag göra om chassiet och då kan jag inte använda denna dyna :hmmmm:

Hehe ja det ska prutas :laugh:

Hehe okej, funderar nämligen på nått liknande jag med så man kan sitta och köra utan att ha styret mitt i ansiktet :p sen att man får plats med en reservdunk under är ju skitbra för får man soppatorska så inte fan blir det alldeles hemma inte :rolleyes:

Får höra med farsan om man kan greja det på hans jobb då han jobbar på en industri verkstad eller vad man ska kalla det, så både material och verktyg/maskiner finns ju för att fixa det där :)

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Nja det står still nu.... kallt ute och så... Men förhoppningen är att jag ska knäcka lite plåt i helgen och och kanske hinna pröv montera lite :)

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Åååå 3-4 minus ute och snöar! nice :D
Har varit ute i garaget och stäääädat! blev riktigt mycket större garaget :)
Så i morgon när man går ut och gör upp en eld och ska skruva behöver man inte klättra över allt skräp :p

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Mmmm hörde det... Jobbar i norge och hörde av arbets kollegor att det har kommit enorm mycket snö.... Men nå ska du se att det kommer hit också, förhoppningsvis :/

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Åååå inte blev det gjort nånting idag:bawling:
Fick feber igår kväll... IGEN det var den segaste förkylning jag varit med om alltså.... suck

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Och nu är man och jobbar så då blir det inte gjort nånting på ca 2½ vecka...
Har inte hört av mina kolvar ÄN!? hoppas bara jag hinner få dem innan jag kommer hem så man kan få cyllarna borrade nån gång....