Hehe börjar vara trött nu :stupid:
Alltså du använder påsen som gängtejp? häller i olja som vanligt i variatorn i med avdragaren och med kondom på alltså? Kortat den så den inte tar i vevaxeltappen
Exakt!
Hehe börjar vara trött nu :stupid:
Alltså du använder påsen som gängtejp? häller i olja som vanligt i variatorn i med avdragaren och med kondom på alltså? Kortat den så den inte tar i vevaxeltappen
skulle ta bort variatorn på en rxl jag skrotade för nån vecka sen, gängtejp och olja motorolja typ 4 försök, sen blev det hypoidolja och gängtejp 3-4 försök efter det FETT och gängtejp med fruktlösa försök och mutterknack! gick inte.
då tog jag och kapade av den långa bulten som håller i variatorn från början i vevaxeln och kapade den och skruvade fast den i vevaxeln, sen tog jag det härdade stora bult jag använt tidigare och den stora entums mutterknacken och körde på tills det sprutade gängor. jag erkände mig nästan besegrad då jag kallt röck fram vinkelslipen och skar bort allt som hette variator ner till stålhylsan som allt är gjutet i.
sen tog jag en avdragare och drog fast i hylsa/vev och eldade på med gasen och PLOPP så flög hylsan bort. jag besegrade den till slut.
mvh
Ibland är bonmeck de bästa :beer::rock: :beer:
Hehehe så dem ska tas :argh:
Fick lös den super lätt efter Yamaha_nisses tips! TACKAR för det!
Min 2 åriga son hade kunnat skruva lös den
TackarHärligt bra jobbat.
Ska du inte vrida varvräknaren så du ser max närmare rakt upp där du ser det bättre.
Så du ser typ har max kl 12.
Mvh
Tackar för det Det som är lite av min plan :rock:f*n det blir ett monster av detta! lite mer moddad än min förra storm :laugh:
Joru nu börjar det hända nått Jo riktigt skönt att vara klar med dem, men det var mindre jobb än vad jag hade räknat med... behövde bara flytta skenan på mag sidan 27mm....går frammåt här! skönt att vara klar med motorfästerna =)
hos mig så spökar sjukdommar och bilprojekt. plus att det är -20 ute och när man har kallgarage så är det inte spec kul
Tackar Polaris Snow!... Undra ifall det är bara du som är in på min tråd?
Tänkte för det är nästan bara du som skriver nån posetiv rad här
Kommentera gärna ni andra också! både posetiv och negativ kretik tack!
Jaja jag håller då på och skruvar för fullt nu..... Kommer med bilder ikväll kanske?