Mkt frågor och spekuleringar nu som är rätt väl avhandlade tidigare..
tråden börjar verkligen se ut som skit-
Jag kör med 2% olja i tanken och bortmonterad oljepump.
jag har uppborrade vevhuskanaler och en uppborrad och portad 827RKT motor som har gått över 300mil nu utan problem med oljefilms- smörjningsbrist eller liknande bekymmer.
jag har kört på både gamla ful-rotax mineraloljan och statoils Raceway olja.
båda funkar skitfint men statoilen är bättre, den nämnda mineralolja från rotax är numera utbytt till en bättre. Jag har kikat till RAVE portarna lite under säsongerna bara och putsat bort lite sotuppbyggnad.
att du ska ställa upp oljeblandningen är väldigt svårt för oss att säga, hur mkt olja drar din motor?
jag tog bort min pump eftersom den är väldig lurig att ställa in, samt inte oblyg på att skicka in lite extra olja när man inte bett om de.
2% i bränslet är alltid 2% i bränslet.
mer olja i bränslet, vevhuset, förbränningsrummen ger en högre värme eftersom de e mer skit som brinner. detta är inget vi eftersträvar.
Per på SMT är enl. mina erfarenheter med honom väldigt skicklig och erfaren.
tvivlar du på något så kan han säkert svaret ifall du ringer honom,
MEN att tänka på är att de inte är någon gratis hotline man ska ringa för att man känner för de, det är ett företag som inte jobbar med telefonsupport.