Ja d här med svagt magnetiska kan jag hålla med om.Hållde en kylskåpsmagnet mot å kände motstånd,inte mycket men mer än om man satt den mot trä.därför jag undrade om alla rostfria har samma utseende som dom Robin postade.
När jag rengör så lägger jag oftast ner dem i bensinbad under natten och morgonen därpå så brukar det värsta ha löst upp sig så det är bara att "gnugga" bort.Jo absolut.bara en tanke.Men jag har nu stått å fejat hur länge som helst med avfettning å får inte bort ett skit! värsta kakorna med fastbränd olja.finns det nåt medel jag kan använda mig av som tar bort skiten,kanske man kan lägga dom i bensin över natten el nåt??
Tjena Wenna! Har jobbat med rf i ca: 25 år och ja det finns rf stål som är magnetiska sk duplex stål (50-50 ferrit / austenit) samt lågt legerade typ matbesticksstål.Rätta mig om jag har fel, men inte är väl rostfritt magnetiskt?
Tjena Simon,
Utan att själv "veta" då jag inte själv skruvat i dom så säger jag så här: På sprängskisserna ser det inte ut att vara samma. Huset, skruvar, kåpan osv verkar vara samma, men "skeden" är annorlunda. Eller iallafall så heter dom inte samma sak. Dina heter "SS Mach" och dom i 700:an heter "700 decom". Dina är dessutom mycket dyrare...
/Tobbe (Japp, chefen...) :ciao:
Var samma sak på min proxr. Rann ut en hel del olja när jag monterade bort plastkåpan, typ halva kåpan full med olja :hmmmm2:Jag tog ut mina igår, det var rostfritt! Dom hade dom där utfasningarna. Jag lät dom stå i 20min i lite bensin, sen var det bara att gnugga bort sotet med svinto, blev rätt bra.
Nu har jag dock en fråga. När jag lossade dom korta bultarna (så plastkåpan togs bort) så rann det ut lite olja. Ska det vara så pass mycket olja där inne att det faktiskt rinner ut, bara man lossar dom korta bultarna lite? :hmmmm2:
En fråga bara:Jag får ej nya giljotiner på garantin eftersom dom som satt där fungerar,så d blir till å sätta tebax dom gamla.men har ju märkt att ena membranet läker,är d skadligt att köra ändå?Har kört 7km med min "nya"skoter eftersom den varit på verkstad å nu vräker det ner snö.Jag har varken pengar till giljotiner el membran nu,i slutet på månaden först så därför min fråga om det skadar motorn på nå sätt nu,den gick ju motor mässigt bra innan jag plockade bort avgasventilerna.
Var samma sak på min proxr. Rann ut en hel del olja när jag monterade bort plastkåpan, typ halva kåpan full med olja :hmmmm2:
Det ska inte vara olja ovan för "gummi tutan" då har den spruckit eller nå liknande.