importera skoter - (BLEV LURAD)

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Sv: Brådskande!, importera skoter

Den skulle skickas på måndag skrev han juh :hmmmm: .... testa o läs inläggena så slipper du fråga saker som redan står hehe :ciao:
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Sv: Brådskande!, importera skoter

Ha! Ja se där ja, sorry, var lite snabb på scrollfingret där.:eek:
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Sv: Brådskande!, importera skoter

Citerat från Sporthoj.com
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica]Jag är en av offren, men bor alldeles för långt för att inte boka in min resa dit. Bor 115mil därifrån. Jag köpte två stycken snöskotrar av honom och la in en handpenning på 16000, känner mig givetvis väldigt dum så här på efterhand. Men du var alltså där? Hur såg det ut och fanns det någon som var där inne? Såg det ut som om någon hade varit där något? Tänkte om man kunde få tag på killen för att han svarar inte på sina andra nummer längre!! Vill ha mina pengar! VÄLDIGT tacksam för hjälp!![/FONT]
Tyvärr så verkar det mörkt även enligt borge själv... :(
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Sv: Brådskande!, importera skoter

Trist, mycket trist att sånt här ska behöva hända. Blåsa folk på pengar är ju skamligt. Hoppas han åker dit....men är väl som vanligt i det här landet, klarar sig utan större påföljd. Sen måste köpare tänka till lite också. Ingen idkar välgörenhet, verkar det för bra för att vara sant så det oftast det. Hoppas att det löser sig för dig Borge
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Sv: Brådskande!, importera skoter

Jag skulle ha dragit mig ur senast när handpenningen steg från 3800:- till 8000:- styck.

Nåja, inget ont som inte har nått gott med sig! Nu kanske någon annan slipper bli lurad.

Borge: hoppas du får tillbaka pengarna!
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Sv: Brådskande!, importera skoter

Fan va trisst. Lider med dig Borge. Att folk kan hålla på så där åsså blir dom inte straffade. Hoppas du får tillbaka pengarna.
 

Offset

Välkänd medlem
6 feb 2007
388
0
16
Bolleberget(Bollnäs alp):)
Sv: Brådskande!, importera skoter

Lät som d va en hel del folk som blivit blåsta.Måste ha tjänat en hacka den j.äveln.gå ihop ni som blivit blåst å sök upp f.anskapet!
 

DickMeaen

Medlem
15 jan 2009
10
0
1
Umeå
Sv: Brådskande!, importera skoter

Lurad även jag med! (Fan va sugit) lätt å vara efterklok. Gjort en polisanmälan men vetefan vad som händer, får förmodligen inte tillbaka pengarna iallafall. Tur man lever iallafall. Man undrar just om han dragit utomlands eller nått, konstigt när man ska blåsa folk på handpenningen att man även får ett kvitto på /Bluff\ handpenningen.

ingen annan som har några bra begagnads tips på en bra skoter i 40k klassen.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Sv: Brådskande!, importera skoter

Läs inläggen....Onsdag..
:hmmmm: Tis 27 jan? är det väl ändå

Läste sporthoj-länken i inlägget under där, ajj vad tråkigt. Hoppas polisen kan reda upp det och att pengar kommer tillrätta.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Sv: Brådskande!, importera skoter

Lurad även jag med! (Fan va sugit) lätt å vara efterklok. Gjort en polisanmälan men vetefan vad som händer, får förmodligen inte tillbaka pengarna iallafall. Tur man lever iallafall. Man undrar just om han dragit utomlands eller nått, konstigt när man ska blåsa folk på handpenningen att man även får ett kvitto på /Bluff\ handpenningen.

ingen annan som har några bra begagnads tips på en bra skoter i 40k klassen.
Vilken j-a TARM, alltså! Så sugigt så det droppar om det... :mad:
Oavsett hur många mil det var så hade jag åkt till han och hämtat mina pengar eller motsvarande...

Förstår mig inte på människor som tar till så låga knep för att "försörja sig". Kanske JOBBA skulle vara ett alternativ? Om nån blåser ett eller några större företag, det är ju en sak. (Givetvis åt h-e det oxå!) Men då man blåser privatnissar till höger och vänster som gnetat och sparat ihop sina pengar... Lägre går icke sjunka. Måtte han sätta morgongröten i halsen...

Jag lider med er. Jag hoppas verkligen att ni får tillbax pengarna eller era "varor" som ni betalat för!
 

Ingen skoter

Medlem
27 jan 2009
8
0
1
Sv: Brådskande!, importera skoter

:evil: Hejsan en till som blivit blåst hur många av er är det som ringt polisen ? ju fler som anmäler desto större chans är det att polisen gör något ring även efterlyst och tipsa om den här trevliga farbrorn
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Sv: Brådskande!, importera skoter

Tyvärr brukar det vara så att även om polisen får tag på personen så har dom ofta stora skatteskulder och har lurat massor med folk så att de aldrig kommer få råd att återbetala.

Jag köpte två hårddiskar för 2000:- av en skojare för några år sedan, tror det var år 2001. Vi som blivit blåsta spårade upp honom och såg till att få fast honom.

Han dömdes till 4 års fängelse tror jag det var och han är ute igen nu.

Men fortfarande har jag inte sett några pengar, men mitt ärende ligger hos kronofogden.

Jag har dock inga förhoppningar om att någonsin se de pengarna igen.
 

hajen8

Medlem
26 jan 2009
10
0
1
Åre
Sv: Brådskande!, importera skoter

Japp här är en till som blivit lurad på 8papp!!!!!
Som borge sa man känner sig för ***** dum...
Sen tycker jag att det är lite konstigt att inte Blocket kollar upp
de företag som vill anonsera där!!! fan dom hade ju inte äns F-skattsedel!!
Man undrar ju hur många som blivit lurade av dessa idioter.
Ett gamalt citat "Om en affär ser för bra ut så är det oftast en dålig affär"
Men men nya tag med svenska skotrar....
Hajen8..
PS detektiv Borge o ja ska ha tillbaka våra pengar!!:evil: