crossfire8-09 drevning, pipa, v-kit

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
Funderar på drevning, pipa v-kit till min cf8. Framförallt på att dreva ner den. Någon som provat. Mycket tacksam för upplysningar och upplevelser.

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
du måste även ha boondocker bränsle box om du monterar pipa på dom sa min åf, hade också funderat på att montera pipa men vart så dyrt då boxen kostar 5500:- också, så blir nog att montera pipa nästa år! :) min är nerdrevad och v-kitt och det gjorde då stor skillnad bara det, köpte Cutler vikter som man kan justera på plats då är det enkelt att ställa in

Last edited:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
du måste även ha boondocker bränsle box om du monterar pipa på dom sa min åf, hade också funderat på att montera pipa men vart så dyrt då boxen kostar 5500:- också, så blir nog att montera pipa nästa år! :) min är nerdrevad och v-kitt och det gjorde då stor skillnad bara det, köpte supertip vikter som man kan justera på plats då är det enkelt att ställa in

Är det någon ny typ av SuperTips som jag missat, som går att justera på plats?

Beroende på pipa man monterar, men ex. en "Stealth"-pipa behöver man inte nödvändigtsvis någon Boondocker till.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
PFracing har en "vanlig" box man kan sätta istället för BD boxen och han tar 3400kr inkl montering för den. Fråga idag då en kompis är sugen att sätta singel pipa, y-rör och Hi flo tratt. Han satt de e på gränsen men att han hade den boxen som var mycket billigare än BD boxen.

Med Black Magic pipan ska man inte behöva fixa bränslet enligt Bengansmotor

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Hör med S-O Larsson i umeå, dom har haft bikeman kit till cf8.
Pipa,grenrör,boondocker box, v-kit, tändkil tror jag det var för endast 12 tysen.
Jag hade då inte satt en pipa på min cf8 utan en boondocker box för den är ju rätt snålt bestyckad från fabrik

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
Pipa,grenrör,boondocker box, v-kit, tändkil tror jag det var för endast 12 tysen.
Jag hade då inte satt en pipa på min cf8 utan en boondocker box för den är ju rätt snålt bestyckad från fabrik
dom har slut på dom kitten jag var där och skulle köpa ett sånt för ca 2 veckor sedan

Är det någon ny typ av SuperTips som jag missat, som går att justera på plats?

Beroende på pipa man monterar, men ex. en "Stealth"-pipa behöver man inte nödvändigtsvis någon Boondocker till.
sorry det var Cutler viktarmar som jag hade dom finns här http://www.larssonmaskin.com/index.php?pageId=79&subPageId=53&prodId=268

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
du måste även ha boondocker bränsle box om du monterar pipa på dom sa min åf, hade också funderat på att montera pipa men vart så dyrt då boxen kostar 5500:- också, så blir nog att montera pipa nästa år! :) min är nerdrevad och v-kitt och det gjorde då stor skillnad bara det, köpte Cutler vikter som man kan justera på plats då är det enkelt att ställa in
hur mycket drevade du ner din

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
jag drevade ner den till 57/63 från 60/60
hur upplecer du skotern efer detta. Hur är det med viktningen. Tycker att min går bra orginal men hadde inte gjort nå med lite mera ork när det går tungt. Ang matt byte hur år det där är nästa steg 57mm utan ombygggnation.

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
Blev det stor skillnad med den drevningen?
fick du vikta på mycket?
dom gjorde det direkt då ja köpte den så vet inte riktigt hur stor skillnad det blev! men som det är nu har jag viktat på 3 gram mer än original
så har 80 grams vikter nu

hur upplecer du skotern efer detta. Hur är det med viktningen. Tycker att min går bra orginal men hadde inte gjort nå med lite mera ork när det går tungt. Ang matt byte hur år det där är nästa steg 57mm utan ombygggnation.
tror ej att det behövs nån ombyggnad, det finns ju 41.8mm matta också men det känns som att 57mm är mer värt då det är samma pris på dom 11000:- och jag kör mestadels lössnö

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
dom gjorde det direkt då ja köpte den så vet inte riktigt hur stor skillnad det blev! men som det är nu har jag viktat på 3 gram mer än original
så har 80 grams vikter nu

tror ej att det behövs nån ombyggnad, det finns ju 41.8mm matta också men det känns som att 57mm är mer värt då det är samma pris på dom 11000:- och jag kör mestadels lössnö
jo det gör jag med men det känns som 57 e lite väl för svenska förhållanden

irox

Välkänd medlem
25 nov 2008
188
0
6
Malmberget
jo det gör jag med men det känns som 57 e lite väl för svenska förhållanden
men 57 på 358as matta är väl helt ok för svenska förhållanden, det är väl 57 och över 4meters matta som är lite väl för svenska förhållanden?

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
köpte det kittet till min tusen. skotern går bra men grejerna passar jävligt dåligt! köp inte bikemangrejer! ska försöka få en ny pipa annars får man väl kapa och svetsa för att få skiten att passa och hålla tätt.

joiene

Välkänd medlem
21 jan 2009
118
0
6
Ytterhogdal
köpte det kittet till min tusen. skotern går bra men grejerna passar jävligt dåligt! köp inte bikemangrejer! ska försöka få en ny pipa annars får man väl kapa och svetsa för att få skiten att passa och hålla tätt.
hmm. ja det lät drygt hoppas att du får till det.
är det någon som prövat ned drevning utan å göra nått åt varriatorn?

peder86

Välkänd medlem
2 dec 2008
240
0
16
hmm. ja det lät drygt hoppas att du får till det.
är det någon som prövat ned drevning utan å göra nått åt varriatorn?
hade det på min från början då varvade den ca 8000 och ska ligga på 7600