Funderar på drevning, pipa v-kit till min cf8. Framförallt på att dreva ner den. Någon som provat. Mycket tacksam för upplysningar och upplevelser.
du måste även ha boondocker bränsle box om du monterar pipa på dom sa min åf, hade också funderat på att montera pipa men vart så dyrt då boxen kostar 5500:- också, så blir nog att montera pipa nästa år! min är nerdrevad och v-kitt och det gjorde då stor skillnad bara det, köpte supertip vikter som man kan justera på plats då är det enkelt att ställa in
dom har slut på dom kitten jag var där och skulle köpa ett sånt för ca 2 veckor sedanHör med S-O Larsson i umeå, dom har haft bikeman kit till cf8.
Pipa,grenrör,boondocker box, v-kit, tändkil tror jag det var för endast 12 tysen.
Jag hade då inte satt en pipa på min cf8 utan en boondocker box för den är ju rätt snålt bestyckad från fabrik
sorry det var Cutler viktarmar som jag hade dom finns här http://www.larssonmaskin.com/index.php?pageId=79&subPageId=53&prodId=268Är det någon ny typ av SuperTips som jag missat, som går att justera på plats?
Beroende på pipa man monterar, men ex. en "Stealth"-pipa behöver man inte nödvändigtsvis någon Boondocker till.
hur mycket drevade du ner dindu måste även ha boondocker bränsle box om du monterar pipa på dom sa min åf, hade också funderat på att montera pipa men vart så dyrt då boxen kostar 5500:- också, så blir nog att montera pipa nästa år! min är nerdrevad och v-kitt och det gjorde då stor skillnad bara det, köpte Cutler vikter som man kan justera på plats då är det enkelt att ställa in
Blev det stor skillnad med den drevningen?jag drevade ner den till 57/63 från 60/60
hur upplecer du skotern efer detta. Hur är det med viktningen. Tycker att min går bra orginal men hadde inte gjort nå med lite mera ork när det går tungt. Ang matt byte hur år det där är nästa steg 57mm utan ombygggnation.jag drevade ner den till 57/63 från 60/60
dom gjorde det direkt då ja köpte den så vet inte riktigt hur stor skillnad det blev! men som det är nu har jag viktat på 3 gram mer än originalBlev det stor skillnad med den drevningen?
fick du vikta på mycket?
tror ej att det behövs nån ombyggnad, det finns ju 41.8mm matta också men det känns som att 57mm är mer värt då det är samma pris på dom 11000:- och jag kör mestadels lössnöhur upplecer du skotern efer detta. Hur är det med viktningen. Tycker att min går bra orginal men hadde inte gjort nå med lite mera ork när det går tungt. Ang matt byte hur år det där är nästa steg 57mm utan ombygggnation.
jo det gör jag med men det känns som 57 e lite väl för svenska förhållandendom gjorde det direkt då ja köpte den så vet inte riktigt hur stor skillnad det blev! men som det är nu har jag viktat på 3 gram mer än original
så har 80 grams vikter nu
tror ej att det behövs nån ombyggnad, det finns ju 41.8mm matta också men det känns som att 57mm är mer värt då det är samma pris på dom 11000:- och jag kör mestadels lössnö
men 57 på 358as matta är väl helt ok för svenska förhållanden, det är väl 57 och över 4meters matta som är lite väl för svenska förhållanden?jo det gör jag med men det känns som 57 e lite väl för svenska förhållanden
köpte det kittet till min tusen. skotern går bra men grejerna passar jävligt dåligt! köp inte bikemangrejer! ska försöka få en ny pipa annars får man väl kapa och svetsa för att få skiten att passa och hålla tätt.Hör med S-O Larsson i umeå, dom har haft bikeman kit till cf8.
Pipa,grenrör,boondocker box, v-kit, tändkil tror jag det var för endast 12 tysen.
Jag hade då inte satt en pipa på min cf8 utan en boondocker box för den är ju rätt snålt bestyckad från fabrik
hmm. ja det lät drygt hoppas att du får till det.köpte det kittet till min tusen. skotern går bra men grejerna passar jävligt dåligt! köp inte bikemangrejer! ska försöka få en ny pipa annars får man väl kapa och svetsa för att få skiten att passa och hålla tätt.
hade det på min från början då varvade den ca 8000 och ska ligga på 7600hmm. ja det lät drygt hoppas att du får till det.
är det någon som prövat ned drevning utan å göra nått åt varriatorn?
hmm,, e det inte 7800?hade det på min från början då varvade den ca 8000 och ska ligga på 7600
det är kanske möjligt men tror det står under huven på rekomendationerna 7600hmm,, e det inte 7800?
min varvar då 7800 och den är helt orginal.det är kanske möjligt men tror det står under huven på rekomendationerna 7600