Hjälmkamera?

6

600xrs

Har en PV 1.5M som jag kört med några dagar. Filmar i vanliga fall rel. ofta med semiproffskamera och jag måste säga att jag är klart nöjd med resultatet. Desutom känns sakerna proffsifa, kvalitet och hållbara.

Bara att rekommendera
Sälj den åt mig så kör du bara med din semiprokamera :)
Är grymt sugen på en pov 1.5, men prislappen gör att gumman grymtar till lite med tanke på att en ny tv behövs här hemma :/
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Förnya denna lite ifall nån har nåt nytt om kameror.
Är själv ute efter en smidig och tittade lite på ATC2k eller ATC3k (Oregon Scientific)

Nån som sett filmer från denna komprimerade?
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
ATC kamerorna är enligt mig riktigt dåliga, dålig bildkvalitet och ingen antiskak, bilderna blir som "vågiga" när det vibrerar.

Tycker hellre att du ska satsa på en vHoldr/ContourHD om det är nå liknande sån kamera du vill ha, eller en GoPro, sån har jag :D
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Jag kollade på dustin och dom hade fina priser på VHOLDR CONTOURHD SPORTKAMERA det blir nog en sån.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
ATC kamerorna är enligt mig riktigt dåliga, dålig bildkvalitet och ingen antiskak, bilderna blir som "vågiga" när det vibrerar.

Tycker hellre att du ska satsa på en vHoldr/ContourHD om det är nå liknande sån kamera du vill ha, eller en GoPro, sån har jag :D
Håller fullständigt med dig där, har en polre som har en Action Cam ATC2K och det är horribel kvalité på bilden
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Vilken ska man välja?

Vohldr contoureHD eller GoProHD?

Båda verkar ha samma möjligheter att välja format och fps, båda finns det extra batterier och billadare att köpa till, (har dock inte hittat nån svensk återförsäljare som har till GoPro'n)

Vohldr: 2995:-, batteri 245:- laddare, 299:-
GoPro 3840:-

Är i valet å kvalet, så kom gärna med råd.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
aaa, missade dom. men de ser inte ut att ha batterier till GoPro, ska slänga iväg ett mail å höra. Men i övrigt, vad förutom de olika fästanordningarna kan skilja kamerorna i övrigt? Är ju det filmade materialet och hur pass lättanvänd den är som är det vesentliga i mitt val.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Jo det är det, men inte till HD kameran :) I den sitter det ett uppladdningsbart Lithium ion batteri som ska klara av att filma ca. 2,5timmar.
 
E

ejwbegysv

Vilken ska man välja?

Vohldr contoureHD eller GoProHD?

Båda verkar ha samma möjligheter att välja format och fps, båda finns det extra batterier och billadare att köpa till, (har dock inte hittat nån svensk återförsäljare som har till GoPro'n)

Vohldr: 2995:-, batteri 245:- laddare, 299:-
GoPro 3840:-

Är i valet å kvalet, så kom gärna med råd.
Håller på och testar Vohldr contoureHD 1080p nu och jag är ej hundra på om det är testexemplaret eller alla men den verakr ej klara kyla, kan filma i ca 2 minuter åt gången... sen dör den... kvallan är dock grym.

Batteri är samam som vissa nokiamodeller, ladda kan du göra via datorn..
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Håller på och testar Vohldr contoureHD 1080p nu och jag är ej hundra på om det är testexemplaret eller alla men den verakr ej klara kyla, kan filma i ca 2 minuter åt gången... sen dör den... kvallan är dock grym.

Batteri är samam som vissa nokiamodeller, ladda kan du göra via datorn..
Ok, låter ju inte så bra kanske... Händer det vid vissa temperaturer, eller oavsett? Fartvind kyler ju en del också