Hjälmkamera?

E

ejwbegysv

Ljudet är inget att ha på contoureHD, brusar otroligt om du kör snababre än 5km/h..

Många bygger dock om dom med extern mic som man sätter i tex hjälmen, det kommer även jag att göra om jag får ordning på den...
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Filmat med en Gopro hero Hd.. Det är fästet till kameran som knäpper på hjälmen. Lånade den av kusinen, finns ju bättre fästen som följer med kameran..

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=jmgUm6x_wLo[/ame]

Är inte filmat i bästa kvaliteten, fanns 5kvaliteter att välja på, bästa var väll 1080p iaf. Det här är den tredje bästa iallafall
 

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Filmat med en Gopro hero Hd.. Det är fästet till kameran som knäpper på hjälmen. Lånade den av kusinen, finns ju bättre fästen som följer med kameran..

http://www.youtube.com/watch?v=jmgUm6x_wLo

Är inte filmat i bästa kvaliteten, fanns 5kvaliteter att välja på, bästa var väll 1080p iaf. Det här är den tredje bästa iallafall
Vad är det som knäpper så mycket, extremt irriterande:(
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
Köpte en Vohldr contoureHD 1080p före jul, har nu hunnit testat den lite, bildkvaliten är ritkigt bra lite känslig för ljus, men ute funkar det bra även om det är grå mulet, inomhus blir det mest svart bild i normalt ljus men där ska man kanske inte använda den heller....

Ljudet är väl så där, som sagt kör man lite fortare så blir det fort massa vindbrus men tycker ändå att det funkar bra är man o leker runt i skog o backar så blir det hyffsat ljud ändå.

Var lite orolig hur batteriet skulle klara sig men jag är helt imponerad, är typ nokia batterier typ exakt samma form som i min nokia, köpte iaf ett extra batteri men det jag hittills aldrig använt mest minneskortet som blivit fullt. Vi var ute o körde en sväng i ca 2 timmar det var typ minus 12-13 när vi for ut, hade kameran i standby i 2 timmar filmade till o från under den tiden, de var inga problem den slog aldrig av o då borde fartvinden kyla en del också.... Testade den senare i typ -20 det gick sämmre då hängde den sig mest o fick trycka ur batteriet ett antal gånger för att få av den, men det kändes som extrem temp funkar den i -10 tycker jag det är helt okej.

Sen bör man ha en bra dator om man ska klara av o se film i max upplösning från kameran, hackade rätt mycke på mina de har nästan varit de största problemet.

Hjälmfästet som ingår har funkat bra känns lite plastigt men sitter stabilt iaf.

4500:- som Dustin tog för kameran före Jul känns väl lite väl mycke, men har man som jag tex en syster som studerar och har stundent rabatt på dustin så får man kameran för ca 2400:-!! + typ halva priset på tillbehören fästen osv. då är kameran helt klart värt dom pengarna...
 
E

ejwbegysv

Vi har som sagt en contoureHD 1080p och i jämförelse med GoPro HD så är bildkvalitén bättre.

Kommer en artikel om denna inom kort
 

freedee

Välkänd medlem
26 okt 2009
178
0
6
HärligaHärjedalen
4500:- som Dustin tog för kameran före Jul känns väl lite väl mycke, men har man som jag tex en syster som studerar och har stundent rabatt på dustin så får man kameran för ca 2400:-!! + typ halva priset på tillbehören fästen osv. då är kameran helt klart värt dom pengarna...[/quote]

http://www.sportscam.se/se/
 

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
contoureHD har väl endast 135 graders vidvinkel? de suger ju :p GoPro har ju 170 grader... Tro mej, dom graderna vill man ha.
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
31
Umeå, Sweden, Sweden
jo exakt!
men jag såg en video då dem filmat med contoureHD och då var det ett otroligt ljud från vinden så att säga.
så jag undrar bara hur det är mellan POV 1.5m och Go pro hd:)