Hjälmkamera?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Själv så rekommenderar jag en GoPro HD. Den saknar en del som man kan önska, men sammantaget är den i mina ögon det bästa valet.
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Fick hem min Go Pro Hd idag, verkar vara en riktigt nice kamera:)
ska bli skoj att se vad den går för, blir att ta med den på en endurovända i helgen.
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Har själv Gopro HD, fruktansvärt grym kamera alltså. Tycker den funkar skit bra!, lätt att använda, sjukt bra bild kvalité, klarar av köld bra =) Värd varenda krona.
 

peter02

Välkänd medlem
30 jan 2010
174
1
6
Umeå (stöcke)
Hej-.. är det lätt att ställa in den att filma där man "vill" tänkte när man sätter fast den på hjälmen blir det mindre roligt om man kört och filmat i nån timme och märker att den filmat tanklocket hela tiden..
 

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
men det dom använder i t.ex. slednecks då? dom har alltså video kameran i ryggsäcken och en typ optik förlänngare som ser ut som en orm?
förstår att dom är sjuukt dyra men vars finns dom att få tag i?
 

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
men det dom använder i t.ex. slednecks då? dom har alltså video kameran i ryggsäcken och en typ optik förlänngare som ser ut som en orm?
förstår att dom är sjuukt dyra men vars finns dom att få tag i?
Är inte det en POV ?, kan ju va, med tanke på hur dom ser ut :)
 

pwetter

Välkänd medlem
30 nov 2009
158
0
6
men det dom använder i t.ex. slednecks då? dom har alltså video kameran i ryggsäcken och en typ optik förlänngare som ser ut som en orm?
förstår att dom är sjuukt dyra men vars finns dom att få tag i?

om du kollar på slednecks 13 så använder dom ju Go Pro!
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Man ser GoPro mer och mer i allehanda produktioner, nu senast såg jag den på surfbrädan Felix Herngren använde i första avsnittet av "Felix stör en ingenjör". Och som sagt i Slednecks 13 är den med.
Lite halvt otympligt format och taskigt handhavande, men vilken kvalitet på bild och ljud! Jag kör med den "öppna" bakluckan vid skoterkörning och sånt (mycket, mycket, mycket bättre ljud), enda gången jag använder den slutna är då det verkligen finns chans för dränkning - wakeboard och water skipping, typ.
 

SoppaN288

Aktiv medlem
4 jan 2010
58
0
1
Luleå
Tycker att GoproHD snackas lite för mycket om i denna tråd!
Själv har jag en ContourHD, rekommenderar den till de som sitter på en tajt budget och är student.
Gav 2000kr för min på Dustin.se med CSN rabatt.

Även om VholdR har lite sämre ljud än GoPro'n så tycker jag att bilden är mycket bättre. För mig så var valet självklart då jag upptäckte rabatten på VholdR!
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
GoPro i vintras.
[video=youtube;qg6wPqZQGzE]http://www.youtube.com/watch?v=qg6wPqZQGzE[/video]
 
Senast redigerad av en moderator:

goliath

Välkänd medlem
10 dec 2009
362
0
16
Uppsala