Det var inte illa jämfört med många andra. Har du gjort någonting åt den eller har du bara kört?ca 100mil med 166 rem och snart 300mil med 377 rem X-Trim 800R
Det var inte illa jämfört med många andra. Har du gjort någonting åt den eller har du bara kört?ca 100mil med 166 rem och snart 300mil med 377 rem X-Trim 800R
Inkörning betyder mycket för livslängden...ja fattar inte hur ni kan få remmarena att hålla så länge. Men ja antar att de kanske har att göra med olika slags körniing.
180 000 kr per mil i rem aj aj vad det gjorde ont, du har mitt medlidande.körde 400 mil på första orginalremmen på switchbacken, efter det så bytte jag och kom då ca 100 meter innan den gick av!?!? då vare bara upp med ca 1800 till, kändes ju perfekt sådär nån dag innan julafton!
tackar.. egentligen tror ja inte det skulle hända, men för mig lyckas ju allt.. nu har iaf den nya remmen gått 100 mil utan problem, så lite hoppfull är man ju. håller med, gamla remmar verkar betydligt slit tåliga, borde va tvärtom??180 000 kr per mil i rem aj aj vad det gjorde ont, du har mitt medlidande.
de senaste 10 åren så verkar remmarna för mig räcka ca 300 mil, sedan börjar de mjukna och blir lite gnälliga i lågfart.
Min personliga uppfattning är att BRP i alla fall behöver satsa på utveckling av TRA:n ännu mer så den motsvarar de krav de moderna motorernas hk och vridmoment skapar
Sen är det tyvärr säkert så att dagens remmar, även original är av sämre kvalitet än tidigare för att kunna pressan in i rätta prissegment.
Gäller ingen garanti på en rem som bara håller den lilla sträckan??körde 400 mil på första orginalremmen på switchbacken, efter det så bytte jag och kom då ca 100 meter innan den gick av!?!? då vare bara upp med ca 1800 till, kändes ju perfekt sådär nån dag innan julafton!