XCRmk 800

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Ska du inte sälja skotern nu? För visst är det din skoter som är på en känd annons sida?
blev av med körkortet så det var mest bara en impulsannons, men ska ta bort annonsen, glömmer bort att jag har ute den :p kommer en ny vinter snart och säljer jag skotern kommer jag ångra mig. Är ju en sån här skoter jag vill ha. Eller rättare sagt. Den här har potential att bli en sådan skoter. Lite småfix men det största problemet är nu på g bort när jag nu har köpt nonslip hjulen. Triple for life ;-)

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
blev av med körkortet så det var mest bara en impulsannons, men ska ta bort annonsen, glömmer bort att jag har ute den :p kommer en ny vinter snart och säljer jag skotern kommer jag ångra mig. Är ju en sån här skoter jag vill ha. Eller rättare sagt. Den här har potential att bli en sådan skoter. Lite småfix men det största problemet är nu på g bort när jag nu har köpt nonslip hjulen. Triple for life ;-)

Ahh okej då förstår jag. Jo jag skulle gärna gör ett av dina gamla projekt. Det med att sätta in trippelmotor i Edgen.;) Men vi har inget garage nu så det blir väll kanske när vi har byggt ett eller om man får tag i ett garage.

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Ahh okej då förstår jag. Jo jag skulle gärna gör ett av dina gamla projekt. Det med att sätta in trippelmotor i Edgen.;) Men vi har inget garage nu så det blir väll kanske när vi har byggt ett eller om man får tag i ett garage.
Är egentligen inte så svårt egentligen att slänga i en trippel men utan rätt verktyg blir det knepigt. Roligt är det iaf =) börja dock inte i november.. Nu när man har fått mersmak för det så känns sommaren inte så hemsk och blir hela tiden inspirerad till att ta större steg hela tiden :) dock bara med trippel i bilden ;-)

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
33
Örnsköldsvik
Är egentligen inte så svårt egentligen att slänga i en trippel men utan rätt verktyg blir det knepigt. Roligt är det iaf =) börja dock inte i november.. Nu när man har fått mersmak för det så känns sommaren inte så hemsk och blir hela tiden inspirerad till att ta större steg hela tiden :) dock bara med trippel i bilden ;-)
Jo nog är det så. Verktyg har jag, men det är inte så roligt att stå ute och mecka man vill ju ha tak iaf. Och det spelar nog ingen roll om jag börjar i november för den "riktiga" vintern kom inte hit förrän slutet av januari.:eek: Men det är skönt att ha den startklar inför vintern, så ska man göra ett sånt projekt så kommar man göra det på sommarn för det blir också så att allt tar längre tid än vad man har beräknat...

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Jo nog är det så. Verktyg har jag, men det är inte så roligt att stå ute och mecka man vill ju ha tak iaf. Och det spelar nog ingen roll om jag börjar i november för den "riktiga" vintern kom inte hit förrän slutet av januari.:eek: Men det är skönt att ha den startklar inför vintern, så ska man göra ett sånt projekt så kommar man göra det på sommarn för det blir också så att allt tar längre tid än vad man har beräknat...
Det är som jag brukar säga, teori och praktik går inte ihop :p jag beräknade att bli klar med edgen i januari men så vart ju inte fallet.. Men nu är det ju snart sommar och har den motorn och mattan jag vill ha till mitt bygge och som jag vet funkar. Köpte ju bara skotern för motorns skull =) resten kom som med på köpet

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
gör en liten update här. Har ringt och hört hur mycket en giljotin kostar, 943kr st. Dock har ju XCR 800 säregna giljotiner så ni inte tar miste på priser. Ska beställa 3 st för dom är av alu och jag tycker att dom har gjort sitt.
Dock har jag inte råd nu då jag har betalat böter och håller på att ta om körkortet.. :bootyshake:
Men vatten ska den få smaka till sommaren!

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
gör en liten update här. Har ringt och hört hur mycket en giljotin kostar, 943kr st. Dock har ju XCR 800 säregna giljotiner så ni inte tar miste på priser. Ska beställa 3 st för dom är av alu och jag tycker att dom har gjort sitt.
Dock har jag inte råd nu då jag har betalat böter och håller på att ta om körkortet.. :bootyshake:
Men vatten ska den få smaka till sommaren!
Nä int ska den smaka nå vatten, den ska simma :ciao:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Nu när man är arbetslös så skaffa jag mig själv lite arbete så här en måndagskväll, gillar det skarpt men skulle kunna ha bättre betalt.. :aetsch:

Det började så här efter att jag hämtade den från byn. Dubbelt varmgarage är grejen!

sen försvann det några grejer och putsades lite, ska byta buk så därför skiter jag i den. :)

Motorn :aetsch:

och min kväll slutade så här :) mer skruva imorn!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Härligt. Själv har man inte råd att fixa med sin skoter i sommar så det blir förhoppningsvis nästa sommar. Enda sommar meket ja har nu är att laga mor å fars boggie. =)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
tråkigt när man vill men när det måste vara pengarna som styr.. Längtar till nästa löning, då ska det hända grejer med motorn :)
Men kan ju ändå fortsätta skruva, buken ska bort imorgon och så får man se vad man hittar på efter det

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Vad är planerna inför sommaren då? Jag vill oxå fixa lite med min men är arbetslös å har ju inte direkt råd med nåra större grejer, en styrhöjare å nå halkskydd å så har jag råd med.. kanske en lackeringa av framvagn å boggi men de beror på om jag får ett bra pris på ett företag jag har haft praktik på förut.. :)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Vad är planerna inför sommaren då? Jag vill oxå fixa lite med min men är arbetslös å har ju inte direkt råd med nåra större grejer, en styrhöjare å nå halkskydd å så har jag råd med.. kanske en lackeringa av framvagn å boggi men de beror på om jag får ett bra pris på ett företag jag har haft praktik på förut.. :)
är också arbetslös men har hunnit arbeta denna månad iaf..

Planerna är.. många! :aetsch:

Slutresultatet ska vara en grym skoter som jag blir jävligt nöjd över :)
helst ska den äta summitar till frukost :beer:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
är också arbetslös men har hunnit arbeta denna månad iaf..

Planerna är.. många! :aetsch:

Slutresultatet ska vara en grym skoter som jag blir jävligt nöjd över :)
helst ska den äta summitar till frukost :beer:
Jag har ett litet extra jobb en dag i veckan som går ut på att renjöra maskiner på farsans jobb.. de ger 800-1300kr/månad beronde på hur noga dom ska rengöras. Sen Har jag fått jobba där 2 veckor nu då folk har varit sjuka å dom har behövt hjälp med olika saker men de tar slut nu på fredag men de ger ju alltid kite pengar :p

Summitar måste den väl dänga nu va? en kompis som har en -02as summit 600 körde fast på sjön då de va 5cm snö på den :p Visst lite blankis under men ändå:p;)

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
som den har gått i vinter hade en yamaha sw 340 kunnat mäta sig med den i puder.. totalt värdelös i puder på ren svenska.
Men felen har jag hittat och håller på att fixa. Allt från snö in i motorn, avgasportar som j*vlas till kuggningar hela tiden.. för hela skotern är egentligen slarvigt ihop byggd.
Verkar som att pengarna och lusten tog slut efter att förra ägaren renoverade motorn.. Som sagt så köpte jag ju skotern endast för motorn, allt annat följde bara med så att det är fix på den räknade jag med :)

Men ibland har den ju visat vad den kan gå för, och det är hårt! :rock:
Rätt recept betyder inte en bra soppa, måste ha rätt kock också ;)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Helt rätt :) Jag kom på ett mål du kan sikta på :) Att den ska gå hårdare än Yamaha_nisse´s kommande bygge i lössnö ;)

Nått jag skulle vilja se i ett bygge här i sverige är en polaris Gen II men en Union Bay motor :D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
måste väl säga att mitt mål är väl att något sådant ska stå i garaget :ciao:

Men då var det ju det där med pengar.... :argh: