Jag brukar aldrig hissa upp skotern. har hört att dämparna inte mår så bra av belastningen som blir när dom är utsträckta. Är inget ja är 100 på:hmmmm:.1. Hissa upp skotern så att mattan är i luften.
blir mindre kondens med full tank så det är iallafall vad jag kör medÄr det full tank som gäller eller?
Inte bara mattan som ska hissas, även framvagnen. För att avlasta dämparna.Jag brukar aldrig hissa upp skotern. har hört att dämparna inte mår så bra av belastningen som blir när dom är utsträckta. Är inget ja är 100 på:hmmmm:.
dock så brukar ja ha skotern på nånting som gör att de kommer in luft under den.
men då ska man köra den riktigt varm! annars kan de bildas kondens och allt va de heter annars e de bara hissa upp den och serva den riktigt med olja och fetta in den vaxa kanske sne låta den stå och sen köra hårt till vintern:rock:Har hört dom som helt enkelt startar den var tredje vecka eller en gång i månaden och kör runt motorn en stund under sommaren, kan inte se att den skulle slitas eller ta skada av det som vissa säger. är ju inte direkt några kallstarter det är fråga om jämfört med vintern.
Jo det är ju sant fast det beror ju på var den står och vädret den aktuella dagen. Min står utomhus men under tak så ventilationen är bra. Rätta mig om jag har fel.men då ska man köra den riktigt varm! annars kan de bildas kondens och allt va de heter annars e de bara hissa upp den och serva den riktigt med olja och fetta in den vaxa kanske sne låta den stå och sen köra hårt till vintern:rock: