Vilka använder ryggskydd eller annat skydd när dom kör ?

Vad använder du för skyddsutrustning när du kör ?

• Enbart ryggskydd

Röster: 46 28,8%
  • Enbart nackskydd

Röster: 0 0,0%
  • Ryggskydd + annat

Röster: 42 26,3%
  • Annan skyddsutrustning

Röster: 28 17,5%
  • Ingen

Röster: 44 27,5%

• Totalt antal som röstat
    160

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Ett sånt där skydd som du har night stalker har jag med men tycker det är lite stort fast jag har minsta storleken. Fast det kan bero på att jag inte är lika lång å lite mindre än va du är. men annars är jag nöjd mä mitt. Men ska köpa benskydd till vintern mä då det nog blir en lite mer hoppvänlig skoter då. :)

Last edited:

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
anmärkningsvärt att 29% kör utan hjälm, vilket alternativet "inget" borde innefatta.

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Har ett sånt här hemma 661 Pressure 08
Köpte det till när jag cyklar downhill, har haft funderingar på att ha det när jag kör skoter. Men jag tror inte det går under jackan :laugh:
Ryggskyddet har jag tänkt plocka bort och ta under jackan, det borde få plats.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ett sånt där skydd som du har night stalker har jag med men tycker det är lite stort fast jag har minsta storleken. Fast det kan bero på att jag inte är lika lång å lite mindre än va du är. men annars är jag nöjd mä mitt. Men ska köpa benskydd till vintern mä då det nog blir en lite mer hoppvänlig skoter då. :)
Hur tycker du att de känns annars då? När jag har provat de tycker ja att de känns lite som de kanske kan komma att åka upp lite.. Men funderar på att sy fast nåra remar som jag antingen drar ner i skrevet lr st att jag spänner fast dom runt låren lr nått så att de stannar nere. Men ska vänta med de tills i vinter då jag har fått testa de riktigt å ser/känner hur de funkar :)

Aggrovator

Välkänd medlem
12 sept 2009
216
0
16
Östersund
Sålde ju min cross i våras och i köpet gav jag TYVÄRR bort mitt ryggskydd, något jag nu ångrar :( Men hittils har jag bara använt hjälm, om ens det. Skönt som fan att åka utan

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Testade köra utan hjälm i vintras. Skulle bara tvärs genom samhället tvärt för att hämta nått hos morsan. Körde tjugo meter innan jag stannade och hämtade hjälmen. Lever ju om nå se guds förbannat och kallt är det :argh:. Nä, hjälmen alltid på!

Ska införskaffa en ryggplatta och nackskydd till vintern, det är ju bara ogjort att man kör åt pipsvängen.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ska införskaffa en ryggplatta och nackskydd till vintern, det är ju bara ogjort att man kör åt pipsvängen.
Fast ist så kan de ju bli så att bara för att du har köpt ett skydd kommer du att få använda de riktigt nån gång oxå.. Har dom gånger jag har lånat ett skydd upptäckt att man tar mkt mer risker å inte kör lika försiktigt.

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Fast ist så kan de ju bli så att bara för att du har köpt ett skydd kommer du att få använda de riktigt nån gång oxå.. Har dom gånger jag har lånat ett skydd upptäckt att man tar mkt mer risker å inte kör lika försiktigt.
Jo, men hellre har jag skydd än vara utan.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Night stalker: Ja tycker det är skönt och sitter bra fast jag brukar ha det utanpå jackan å för att vara så billiga så är dom kanon! :beer:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Själv kör jag endast med hjälm. Får se om jag lägger ner pengar på ett ryggskydd(sugen)eller om jag lägger dom på skotern. Fast inge kul om man lagt ner x antal tusen på skotern och kör 1-2 svängar sen kraschar man och kan aldrig mer kör skoter eller gå. Huvva, hemsk tanke.

Ibland kör jag utan hjälm. Enbart då jag ska ut och grilla på våren. Då blir det tjock mössa och googles. Då är det näsan plus grader ute. Annars är det ALLTID hjälm.