Projekt Arctic cat M7 -05 141"

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Sv: Arctic Cat GRÖN ?

:hmmmm: Är det ljuset som spelar ett spratt eller är det att fotot är taget med en mobilkamera som gör att
det INTE ser ut som den typiska "Arctic Cat" färgen ? :hmmmm: .
Jag ska säga att de är varken kameran eller ljuset som luras utan färgen blev inte helt perfekt men grön blev den! :D

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Hur går det med projektet. Har du tagit en paus? Lägg upp nån bild annars! :D
Jo just nu är de en mindre paus i väntan på pengar och bussningar. Så nu så är de lite annat mek. bl.a. en Honda VF 750 Custom -83 som servas och en Polaris Sportsman 500 EFI -06. Så händer grejer gör de ju alltid men inte på M7an! :argh: Drar väll igång till vecka igen antar jag. :beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Nu har det gått mer än en vecka, hur går det me bygget? :D
Jo de har ju de :rolleyes: Och nånting har de blivit gjort alltid. Har tex lackat topplock, grenrör, pipa och burk, har även polert värmeplåtarna till pipan och fyllt i stansningen (ARCTIC CAT) med svart färg. Vart riktigt snyggt tycker ja själv :D Men däremot bussningarna har inte blivit av, måste fara och köpa marerial. :argh:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Ja man tackar och bockar för den fina responsen! I will keep up the work :beer: Tror den komma bli hyffsat frän när den börjar ta "skoterform" igen, lite smått outstanding kanske :rock:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
de här kommer bli riktigt bra :) jag hoppas att du kommer lägga mkt tid på att polera alla blanka delar. Glöm inte att vaxa huven oxå, otroligt många som putsar å fixar med sina maskiner men som glömmer huven. De skadar nog inte hlr att lägga ett nytt lager klarlack på huven ist för att vaxa :)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
står de still här eller? :(
Ja nästan, men inte riktigt. De händer ju alltid några småsaker tex. dekaltrim, puts & polering, svets av sprickor, skure ut en egen packning till DD. bytt lager i alla boggiehjul, renovera båda variatorerna med nya fjädrar, rullar och bussningar, har även satt en shift assist på sekundären. Så grejer händer de ju alltid men har inte varit så flitig med kameran då jag själv inte tycker att de är så märkvärdiga saker.

Har även beställt dropbrakets och better boards!

Anledningen till att de har stått lite stilla är att bussningarna till boggie och framvagn inte har blivit gjorda, men snart så. :boring:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Har sysselsatt mig idag med att sy egna "strumpor" till dämparna :D

Tror de kommer bli fränt de!! :beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Idag har M7an börjat ta "skoterform" :D
Satt dit den portade Attak 20 mattan så får vi se om jag hittar en annan matta för en rimlig slant framöver.