Projekt Arctic cat M7 -05 141"

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
En liten update.
Igår gjorde jag klart lyftbågen och gas rack (pakethållaren).
Imorse så var jag på bussgods och hämtade ut ett high flow y-rör och en tändkil. Montering under veckan..

Ikväll blir de lite mer bilder... :rock:
Bilder på lyftbåge och gas rack önskas :rock:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Bilder på lyftbåge och gas rack önskas :rock:
Just fan de gick i glömska igår, får se om jag lyckas fixa de ikväll. Har match men natten är lång ;)

Anledningen till att jag glömde bort de är att jag fick hem ett "-09ans" bakljus. Trodde jag ja!!
Jag köpte ett bakljus till en "crossfire -09a" enligt säljaren, när jag öppnar paketet så konstaterar jag att det är ett baklyse som sitter på maskinerna mellan -05 och -08....

Jag ringer säljaren och förklarar vad jag ser, men han menar promt att det är en -09a!!

Så jag förhör han på hur maskinen ser ut och kommer fram till att han beskriver hur hans -08a ser ut!! Vilket P***O!! :stupid:

Aja efter många om och men så går han med på att köpa tillbaka lyset, så nu blir de att jaga nått annat bromsljus. :eviltongue:

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Man kan inte ha tur med allt :)
Jag såg tidigare att du funderade att sätta hastighet+varvtalsmätare på mesh-huven men såg ingen på dom senaste bilderna, vart har den tagit vägen?

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Man kan inte ha tur med allt :)
Jag såg tidigare att du funderade att sätta hastighet+varvtalsmätare på mesh-huven men såg ingen på dom senaste bilderna, vart har den tagit vägen?
Jodå mätarn kommer. :beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Så där ja, nu kommer de lovade!

Håll till godo.

En rak lyftbåge vart helt enkelt stadigast och smidigast att fästa. Vart inte så pjåkigt heller :D Tycker det vart riktigt cleant!!