vad har du för tillverkare/artikelnummer på de stakarna?Det kanske det är på dom nyare. Men på gamla 800ho motorn var det iaf vevstakarna för jag vet att det finns att köpa kraftigare stakar till just den motorn.
Absolut ingen aning. Såg ett företag som hade annonserat ut det på blocket.vad har du för tillverkare/artikelnummer på de stakarna?
Absolut ingen aning. Såg ett företag som hade annonserat ut det på blocket.
rotax 1000 har bevisligen problem med vevarna,polarn är inne på andra motorn pga vev haverier 5e bränslepumpen :afraid:
men den har ju gått en del ,350 mil :hmmmm2:
det sägs dessutom att man skall byta rem i tid o inte spränga den då är det mycket stor risk att veven går av eller vrider sig ,vanligt på rotax 800 orna
gäller även polaris nya 800 enligt drabbade
.. de kan räcka att du skjussat skotern på släpvagn och förgasarna flödar lite under färden så du får soppa i vevhuset. Och när du drar i snöret, eller i ditt fall använder startmotorn, så detonerar soppa över som under kolven och då kan veven vridas om man har otur.Ja min ha gått ca 550mil o en rem sköt jag i påskas o sen ha jag nog smiskat den ganska rejällt oxå ,kan tänka mj att det känner på när det går tungt i lös snö o branter och sen när man hoppar o det suger fast i mattan igen..
Jag ha int mätat upp den än..Hur krokig är den?
Jag ha varken förgasare eller elstart, det är en summit 1000sdi men det där med remmen kan jag köpa för det slammra till rätt bra då det hände, lär ha övervarvat rätt friskt då.... de kan räcka att du skjussat skotern på släpvagn och förgasarna flödar lite under färden så du får soppa i vevhuset. Och när du drar i snöret, eller i ditt fall använder startmotorn, så detonerar soppa över som under kolven och då kan veven vridas om man har otur.
Jag vred min vev i vintras tack vare en sprängd rem. Vevstaks lagret for ca 2mil senare eftersom vevstaken var i obalans, allså inte 180* från den andra staken när detoneringen skedde.
Jag fick höra av SMT här i Umeå att -05 och framåt har stadigare stakar original .vad har du för tillverkare/artikelnummer på de stakarna?
bengan, haha ne just ja, SDI kanske inte kan flöda?
men för oss övriga med förgasare så kan de hända.
och jag förutsatte att du hadde elstart, men de kanske bara satt på 05X maskinerna?
inbillade mig att de satt standard i Europa..
men på samma sätt "vet" jag att de hadde en pys ventil för att sänka kompet så man skulle dra igång dem, från början dvs. Men att denna följande år togs bort eftersom de monterade elstart även i usa och därmed kunde de ta några hästar till ur spisen när de tog bort pys ventilen (kommer inte på rätta ordet nu)..
.. men de e vad jag "vet" ;-) och i vissa fall säger de inte så mkt..
EXC, Per vet vad han snackar om så de kan mkt väl stämma! och på Ronnies så kan man även se att de har ersatt 04ans vevstake för magsidan med samma som 05an har, dvs 420684653 ersätter 420889108..
YS7, alright jo jag har blive varnad för de jag med, att börjar man gå över komp 13,1 så kommer man att få problem..