Tackar!
Huven ser förjä*lig ut i verkligheten, men så är den också grovt sågad. Lite finlir är det kvar än.
Huven ser förjä*lig ut i verkligheten, men så är den också grovt sågad. Lite finlir är det kvar än.
Tackar. Jag använde originalhuven.Snyggt bygge!
Hur gjorde du "formen" till huven?
Jag satte ett lager aluminiumfolie på huven och sen plastade jag.Du maskerade bara originalhuven och sedan plastade ovanpå den?
Nackdelen är väl då att huven blir "en storlek" större.
Eller plastade du i formen du fick?
Hursomhelst, jobba på och snåla inte med spacklingen och slipningen, har själv plastat endel och det svåra är när man sedan skall slipa och fixa till finishen! Men du har ju kommit en bra bit på vägen till det färdiga resultatet.
Jag har hört att det kan bli så pass varmt att lacken kan bli flammig och dekalerna kan lossna när den härdar, detta var dock inget jag upplevde. Har ju inga dekaler men jag har inte hittat några "värmeskador" på lacken heller...Om det är nån som får för sig att använda original huven som mall och göra en cross huv så tänk på att dekalerna mest troligt kommer släppa.
OT: Du kommer ha en riktig dräpare i vinter
hur mycket kostar det att göra en crosshuv själv?Jag har hört att det kan bli så pass varmt att lacken kan bli flammig och dekalerna kan lossna när den härdar, detta var dock inget jag upplevde. Har ju inga dekaler men jag har inte hittat några "värmeskador" på lacken heller...
Tack förresten. Hoppas jag hinner göra den klar till vintern, förra vintern stod den i delar...
Tackar!hur mycket kostar det att göra en crosshuv själv?
Fin skoter btw
Billigaste alternativet är att fara på någon firma där dom använder sig av polyester, glasfiberväv, härdare, spackel osv och höra om du inte kan få köpa en slurp. 5L polyester, glasfiber, härdare, spackel borde du landa på 3-400kr. Köper du allt på t ex biltema (bra grejer enl mig) så landar du väl på 6-700kr skulle jag tro.hur mycket kostar det att göra en crosshuv själv?
Fin skoter btw
Hur mycket tror du att du tjänar på att plasta innåt? En halv centimeter eller något sådant, så jag anser inte det vara värt det. Då tycker jag det är bättre att låta den vara på formen till den är färdigplastad.Till trådskaparen: Jo det är sant, storleken har ingen betydelse Nämen, jag förstår hur du tänker. Jag funderar på att göra något liknande men efter första lagret väv + plast ta bort från mallen och plasta inifrån för att bygga så lite utåt som möjligt.
Vad hade du för % blandning härdare? Man vill ju inte ha alltför hård/spröd plast när det handlar om huven. Man undviker ju gärna sprickor så långt det går.
mkt snyggare i en mer verklig bild tummen upp!Tackar!
Hade blivit rätt så trångt med tre rader dioder.
Sätter in en mer rättvis bild än de tidigare. Blixt+ dagsljus funkade inte riktigt, lysen är svårt att fotografera!!