Hur mycket jag svor över att inte haft helförsäkring när jag konstaterade att chassit var knäckt tänker jag inte gå in på här... det finns inte nog med bokstäver för det. Men fakta är fakta och det var bara att ge sig på det som sagt och syns på bilderna hitills.
En del frågor har ju kommit och besvarats, och fler kommer besvaras. Men låt oss gå in på det faktum att nitarna till chassit är av stål, 4.8mm tjocka och definitivt inte borras ur hur som helst. Skall du borra ur dem behöver du tålamod, tid, fritid, vara arbetslös, etc... dessutom behöver du kylvätska till borren, smörjvätska till borren och grymt bra borrar för rostfritt stål. Du skall dessutom borra långsamt så att borren skär ur stålet.
Som sagt, jag borrar inte ur nitarna... jag slipar av skallen på dem med slipskiva på rondellen. Sen knackar jag in niten med en 5mm dorn. Går hur smidigt som helst. Behöver i detta läge inte akta aluminiumet eftersom jag slipar på den sida där alu-delen skall bytas.
Det är ett gäng nitar och jag behöver t.ex ta bort fästena för krängningshämmaren för att komma åt vissa.
Tidsåtgång hitills : 5 timmar
Kostnad hitills.... : 19 kr
En del frågor har ju kommit och besvarats, och fler kommer besvaras. Men låt oss gå in på det faktum att nitarna till chassit är av stål, 4.8mm tjocka och definitivt inte borras ur hur som helst. Skall du borra ur dem behöver du tålamod, tid, fritid, vara arbetslös, etc... dessutom behöver du kylvätska till borren, smörjvätska till borren och grymt bra borrar för rostfritt stål. Du skall dessutom borra långsamt så att borren skär ur stålet.
Som sagt, jag borrar inte ur nitarna... jag slipar av skallen på dem med slipskiva på rondellen. Sen knackar jag in niten med en 5mm dorn. Går hur smidigt som helst. Behöver i detta läge inte akta aluminiumet eftersom jag slipar på den sida där alu-delen skall bytas.
Det är ett gäng nitar och jag behöver t.ex ta bort fästena för krängningshämmaren för att komma åt vissa.
Tidsåtgång hitills : 5 timmar
Kostnad hitills.... : 19 kr